Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ika

Připomíná mi to jakousi povídku,

jen si nepamatuji, v jaké to bylo knížce a od koho - jak ten chlapeček na fotbale se pořád modlil: Bože, ať dáme  gól. A míč lítal nesmyslně po hřišti a do branky soupeře. Až tomu věřícímu fanouškovi někdo vysvětlil pravidla fotbalu, pak se modlil: Bože, ať dáme gól, ale ať je to podle pravidel. Pak už se nic divného  nedělo, občas dali gól jeho, občas soupeři...;-D

0/0
3.2.2011 13:56

Faustino

Re: Připomíná mi to jakousi povídku,

A kdyby se ten chlapeček nemodlil, co by se na tom hřišti dělo? Padaly by občas góly nebo ne?

0/0
3.2.2011 13:59

KJV

Co je modlitba v Ježíšově jménu?

Co to znamená, když Kristus říká modlit se v mém jménu? Kristus ukázal, že i když šlo o jeho život, chtěl, aby jeho žádost byla v souladu s Boží vůlí. A ta byla, aby Ježíš dal svůj život jako výkupné za všechny lidi. A Ježíš to učinil. Je tedy důležité, jsou-li naše prosby v souladu s Boží vůlí. Boží vůlí ale není, aby nedokonalý, hříšný člověk, v tomto Bohu odcizeném světě, žil ve zdraví věčně. Boží plán na vykoupení a uzdravení člověka je uskutečňován jinak. Nezapomeňme, že z Božího hlediska tímto naším pozemským životem naše existence nekončí.

Bůh vždy vyslýchá modlitby bohabojných lidí tak, že je vždy vyslýchá v jejich TRVALÝ prospěch. Problém je, že my si někdy představujeme prospěch jinak, než co TRVALÝ prospěch skutečně je. Pokorný, poctivý člověk se to snaží pochopit, chce Boha lépe poznat, poznat, co je Boží vůlí. V souladu s ní formovat svoje přání a modlitby. Bůh často vyslýchá opravdové, nezištné modlitby o uzdravení, ale někdy je prospěšnější, když projdeme i utrpením.  

0/0
3.2.2011 13:26

martin.p

Co když je to jinak

Nechci polemizovat o existenci boha, ale nabízí se logická otázka: Co když bůh poslal rodičům pomoc v podobě lékařů, ale rodiče nepoznali, že se jedná o boží pomoc a odmítli ji?

0/0
3.2.2011 13:02

Judita2

Je to jednoduché

- blázen, vrach, zloděj, úchyl ....může být křesťan, muslim nebo ateista. To přece neznamená, ž všichni křesťané, ateisti a muslimové jsou totéž.....je to v lidech a jestli si tu víru takto vysvětlili? :-P

0/0
3.2.2011 12:58

Kruton

Když se pustí matematik, přírodovědec a ajťák do teologie

...tak je to docela legrace..... Rv

0/0
3.2.2011 12:17

Mephisto

Re: Když se pustí matematik, přírodovědec a ajťák do teologie

Trochu věcněji by to nešlo? Máte nějaké věcné připomínky, a nebo jste jen další z těch, kteří vědí, že argumenty protistrany jsou "všechny úplně špatně" a "celé je to k smíchu" ale nedokáží zformulovat ani jediný kloudný argument PROČ?

0/0
3.2.2011 12:44

Faustino

Re: Když se pustí matematik, přírodovědec a ajťák do teologie

Taky je legrace, když se Bible pustí do matematiky, astronomie, přírodovědy ... Čtyřnozí ptáci, čtyřnohý hmyz, netopýr je pták, zajíc přežvýkavec, had žere prach ...

0/0
3.2.2011 13:02

Mephisto

Re: Když se pustí matematik, přírodovědec a ajťák do teologie

... a nebo Země je placatá ... http://www.i-ateismus.cz/2011/01/bible-zeme-je-placata/

0/0
3.2.2011 13:05

IoannesBaptist

Re: Když se pustí matematik, přírodovědec a ajťák do teologie

Střílíte vedle, pro křesťany byla Země vždy koule, aniž by o tom nějak zvlášť uvažovali. Křesťanství převzalo řecký Ptolemaiův model vesmíru, kde Země byla koule v jeho středu.

0/0
3.2.2011 15:45

marek.roszak

Více citátů

Vážený Michale, oceňuji Vaši upřímnost a kulturu ve vyjádřování Vašeho pohledu.

Je dobré, že "otřískáváte" nám věřícím hlavy citatama. Pokud se nedokážeme bránit, je to naše chyba i vina, je totiž psáno v 1 P 3,15-16: "Buďte vždy připraveni dát odpověď každému, kdo by vás vyslýchal o naději, kterou máte, ale čiňte to s tichostí a s uctivostí."

Mějte na paměti, že Bible tvoří jeden celek a útržkovými citacemi je možno dokázat takřka cokoli, je tedy třeba být velmi opatrným s jakýmikoli závěry i když se zdají být jednoznačné. Přídám tedy několik k Vašemu textu. První jsou ze Sir 38:

1,2: "Vzdávej lékaři patřičnou úctu, protože ho potřebuješ, neboť i jeho stvořil Hospodin. Od Nejvyššího má schopnost léčit a od krále přijímá dary." 12: "Pak dej lékaři příležitost, vždyť i jeho stvořil Hospodin."

Ale co třeba: Jak 4,3: "Prosíte sice, ale nedostáváte, protože prosíte nedobře: jde vám o vaše vášně" Jde nám o naše vášně, nebo o dobro naše a druhého člověka? A hlavně: co tím dobrem je?

0/0
3.2.2011 12:14

Mephisto

Re: Více citátů

Děkuji za slušný a věcný komentář :)

Ten citát z 1. Petr je pěkný :) O něco méně pěkné je jeho bezprostřední pokračování - možná bych si ho měl vzít k srdci :)

Stydím se o to víc, že netuším co to je kniha se zkratkou "Sir"?

K citátu z Jakuba mám poznámku, či spíše dotaz: Je tedy Vaším vysvětlením našeho problému to, že ti rodiče "prosili nedobře", protože jim (například) šlo "o jejich vášně"? Pak se ovšem nabízí opáčit - není od Boha trochu kruté, nechat dítě zemřít jen proto, že jeho rodiče prosili o jeho život jinak, než prosit měli?

0/0
3.2.2011 12:41

kočka

Re: Více citátů

R^chápu a souhlasím,ale bojím se něco napsat...

0/0
3.2.2011 12:45

Faustino

Re: Více citátů

"Sir" je zkratka knihy Sírachovec. Jedna to z deuterokanonických knih.

0/0
3.2.2011 13:07

Mephisto

Re: Více citátů

A je to někde online na netu? Koukám že ani KJV tuto knihu neobsahuje, ... http://www.biblegateway.com/passage/?search=Sir%201&version=KJV

0/0
3.2.2011 13:14

marek.roszak

Re: Více citátů

http://www.biblenet.cz/app/bible/Sir/chapter/1

0/0
3.2.2011 13:23

marek.roszak

Re: Více citátů (citát z Petra)

Myslíte zřejmě:

"Když jste vystaveni pomluvám, zachovávejte si dobré svědomí, aby ti, kteří hanobí váš dobrý způsob života v Kristu, byli zahanbeni. Je přece lépe, abyste trpěli za dobré jednání, bude-li to snad vůle Boží, než za zlé činy. Vždyť i Kristus dal svůj život jednou provždy za hříchy, spravedlivý za nespravedlivé, aby nás přivedl k Bohu. Byl usmrcen v těle, ale obživen Duchem."

Řekl bych, že jeho pokračování je velmi pěkné. Zejména, že je dobré trpět za dobré jednání než za zlé.

Pokud snad myslíte na to "zahanbení", zase mějte na mysli Bibli jako celek hovořící o vztahu Bůh <-> člověk. Nejde o zahanbení v našem slova smyslu, tedy že je vám trapně atd., a nic z toho nevyplývá. Spíše jde o "obrat v srdci", tedy o pochopení jistých věcí předtím nejasných, či vůbec naprosto skrytých. To, zda je vám u toho trapně, či se červenáte, má v této perspektivě mizivý význam. (tím "vám" myslím nás všechny)

0/0
3.2.2011 13:31

marek.roszak

Re: Více citátů (důvod použití dalších citátů)

Všechny uvedené citáty jsem poslal pro ukázání toho, že zdánlivá jednoduchost a očividnost aplikace jakékoliv citace z Bible v nějakém kontextu se ukazuje jako ne zrovna očividnou a jasnou pro citát jiný aplikovoaný na stejný kontext.

Jestliže třeba ostře bráníte jistou tézi použitím oněch citátů, zůstává otázkou, zda není oprávněný stejně ostrý přístup při použití , jiných, které ovšem budou bránit tézi úplně jinou. Jistěže ano, ale otázkou zůstává co pak s tím? Jaké závěry je možno z takto konstruovaných myšlenek vyvodit? Kde se pravda skrývá?

0/0
3.2.2011 13:48

Faustino

Re: Více citátů (důvod použití dalších citátů)

K čemu taková kniha, když se dá všechno zcela volně vykládat, najít citát zcela opačného významu a vše je správně?

To měl Bůh tak špatné pedagogické schopnosti? Neměl by vydat inovovanou verzi, kde by byl sám autorem? Pak by nešlo nic svádět na omyly lidí.

0/0
3.2.2011 14:03

marek.roszak

Re: Více citátů (důvod použití dalších citátů)

Volně interpretovat může každy na vlastní zodpovědnost.

Existuje ale jediná "instituce", která bere na sebe konečnou zodpovědnost správnosti interpretace - Katolická Církev. Nárokuje si to mezi jinými z násl. míst: Mt 16 18,19: Kristus říká Petrovi (petros = skála v řečtině)

"I jáť pravím tobě, že jsi ty Petr, a na téť skále vzdělám církev svou, a brány pekelné nepřemohou jí. A tobě dám klíče království nebeského. A což bys koli svázal na zemi, budeť svázáno i na nebi; a což bys koli rozvázal na zemi, budeť rozvázáno i na nebi."

J 14,16-17: Kristu říká: "já požádám Otce a on vám dá jiného Přímluvce, aby byl s vámi na věky – Ducha pravdy, kterého svět nemůže přijmout, poněvadž ho nevidí ani nezná. Vy jej znáte, neboť s vámi zůstává a ve vás bude." J 16, 13: "Jakmile však přijde on, Duch pravdy, uvede vás do veškeré pravdy"

A Tm 3,14-15:"Ale píši ti to pro případ, že bych se opozdil, abys věděl, jak je třeba si počínat v Božím domě, jímž je církev živého Boha, sloup a opora pravdy."

0/0
3.2.2011 15:53

Mephisto

Re: Více citátů (důvod použití dalších citátů)

Pokud by se objevily dva relevantní, smysluplné výklady (různých) Biblických pasáží, ze kterých by plynuly protichůdné závěry, pak by to podle mého názoru vyvracelo tezi, že Bible je Slovo Boží. Slovo Boží přece nemůže obsahovat dva protichůdné výklady k nějakému netriviálnímu a přitom podstatnému tématu, z nichž ani jeden není očividně "přitažený za vlasy".

Naším tématem je, zda pokud jako upřímně a hluboce věřící lidé upřímně a v naději prosíme Boha o pomoc, tak zda nám pomůže nebo ne.

Já jsem zde prezentoval myslím jednoznačná slova Ježíše, že ANO, že nám pomůže (a to i za mnohem volnějších podmínek, než o jakých jsem zde teď mluvil).

Čili znovu: Pokud byste přišel s opačným a přitom opodstatněným výkladem, plynoucím z jiných pasáží, pak by to byl problém pro pravdivost Bible jako takové; Pokud takový výklad nemáte, pak je to problém nemenší.

0/0
3.2.2011 14:04

marek.roszak

Re: Více citátů (důvod použití dalších citátů)

O iterpretaci Bible viz odpověď Faustinovi.

Vaše klíčová část otázky, "pokud prosíme Boha o pomoc, zda nám pomůže nebo ne?". Odpověď zní: Ano! Krátký rozhovor (Vy a já): V: Proč tedy těm rodičům nepomohl? J: Jak to víte? V: Přece dítě zemřelo! J: Možná to byla pomoc?

Bývá tak, že prosíme Boha o něco, jelikož "víme", že "to" je řešení. Ale co když to není vůbe žádné řešení? Je to jen to co my "chceme" ale možná ne pravé řešení.

Možná by to něco byla nikam nevedoucí zkratka?

Tady se samozřejmě dotýkáme obrovského tajemství lidské existence. Pokud ovšem chcete útočit na křesťanství (na což máte samozřejmě právo), je potřeba vzít celou koncepci člověka v potaz: stvořen Bohem, musí zemřít z důvodu hříchu, pokud chce, může být vykoupen a žít v přátelství s Bohem. V té perspektivě smrt není konečné zlo. Jistěže se Vám to může nelíbit a můžete to odmítat, ale taková (v drsné zkratce) je křesťanská doktrína. Nemůžete se třeba hádat s fyzikem ale předtím odmítnout matematiku.

0/0
3.2.2011 16:31

petrph

Re: Více citátů

Možná je otázka, zda platí i ten základní předpoklad, tedy že "Bible tvoří jeden celek".Jak známo, ještě dlouho po Kristově smrti žádná Bible neexistovala. Ježíš se sice odvolává na "Písmo",ale myslí tím  jednotlivé židovské náboženské svitky,které kolovaly a přepisovaly se samostatně.

Teprve v následujících stoletích, se vzrůstem křesťanství vznikl jakýsi dohodnutý kánon oficiálně doporučovaných  svitků židovské a křesťanské víry,které byly spojeny do společné knihy,Bible.

I možná proto je snad vhodné věnovat pozornost autentickým citátům, které svým významem tvoří páteř konkrétních knih. A nikoliv se odkazovat na smysl celku.

0/0
3.2.2011 12:56

marek.roszak

Re: Více citátů

Samozřejmě správná otázka. Je možno Bibli rozdělit na hodně různých celků (starý, nový zákon; samostatně knihy Mojžíšovy; jenom Evangelia; anebo jenom jisté odstavce, nebo třeba jeno věty, nebo části vět).

A k určitým záměrům je to nevyhnutelné a správné.

Jestliže se ovšem chce diskutovat s křesťanskou doktrínou, (existence Boha; dobro a zlo...), pak je potřeba vzít tuto doktrínu jako celek a tuto celistvost mít na paměti, jinak to už není diskuze s křesťanstvím, nýbrž dokazování/bourání vlastních tézí. Ta hranice je často velice jemná a těžce detektovatelná. A to zejména v situaci, kdy se začnou ozývat emoce (a emoce při těchto diskuzích jsou na místě hned, protože se jedná o fundamentální otázky).

Kostrbatý příklad: Víme co je dub: má tmavou kůru, malé listy a ovoce z čepičkou.  Je to tvrdé a odolné dřevo.

Někdo jiný pak ulomí mladou větev, oseká ji z listů, květů a kůry a řekne: Hle, to není pravda, dub nemá kořeny ani kůru, je světlý a ohebný a bez ovocí. Diskuze pak nikam nevede.

0/0
3.2.2011 14:05

dede.ziv

Vaše porozumění je mylné

Vaše hermeneutika má několik slabin. Stejně jako ta rodičů toho dítěte. To, že někdo bere veškerý text doslovně je v případě biblických textů zásadní chyba pro výklad. V Bibli je celá řada literárních žánrů a ty si žádají celou řadu literárních a hermeneutických přístupů, abychom mohli zvěsti porozumět. Bůh mluví k lidem různě, třeba

Začaly povodně a jeden muž nechtěl opustit svůj dům s tím, že ho Bůh zachrání. Projeli kolem policisté a říkali mu, že ho svezou, ale on ne, že ho Bůh zachrání. Pak stoupla voda a on se musel schovat do domu. Projížděli kolem hasiči na člunu a že ho odvezou do bezpečí. On ne, že jej Bůh zachrání. Nakonec stoupla voda tak vysoko, že musel vylézt na střechu. Letěli kolem vojáci ve vrtulníku, že ho zachrání. A chlápek ne, že ho Bůh zachrání. Hodinu na to se utopil. Pak se setkal s Bohem a stěžoval si: "Pane, proč si mě nezachránil?" Odpověděl mu: "Ale já jsem tě zachraňoval třikrát. Policajty jsem ti poslal, hasiče a nakonec vrtulník. Co bys ještě chtěl?"

0/0
3.2.2011 11:59

ika

Re: Vaše porozumění je mylné

:-)R^

0/0
3.2.2011 12:23

petrph

Re: Vaše porozumění je mylné

Bohužel, onen zmíněný vtip není z Bible, ten se vykládá po hospodách /naposled třeba po povodních). Mnohem jednodušší a komplexnější by bylo "Pomoz si sám  a Pánbůh ti pomůže", ale ani to v Bibli není.

Nicméně, kromě těch lidí co sami studují Bibli a přemýšlejí nad jejím obsahem se najde spousta věrných křesťanů,kteří chodí v neděli do kostela a poslouchají jak jim kněží přečtou úvodní citát z Bible a pak ho při svém kázání dlouze vysvětlují. Myslíte si, že když citují uvedené verše jako "Když mě budete o něco prosit v mém jménu, já to udělám.“ ..., tak jim k tomu přidají komentář "Ono je to vlastně strašně složitý, a vůbec se vás to netýká" ??????

0/0
3.2.2011 12:45

Ignác Pospíšil

Ach jo...

Další neuvěřitelný blábol na téma náboženství...

0/0
3.2.2011 11:59

Mephisto

Re: Ach jo...

Ano, to je klasický argument lidí, kteří nemají co říct: "další neuvěřitelný blábol" a to je vše.

Bravo.

0/0
3.2.2011 12:00

Englishman

Mephisto

Soustavně dáváte svým výrokům i výrokům i výrokům ostatních pozměněný význam - doplňujete nebo omezujete jejich význam něčím, co nebylo vysloveno. Takhle se opravdu nedá diskutovat.

Tváříte se, že vám nevadí, že Bůh nepohne na požádání skleničkou, ale že vám vadí, když nechá navzdory modlitbě rodičů umřít dítě. Ale proč? Proč píšete, že někdo má vysvětlit, proč Bůh modlitbu nevyslyší "ani" v případě dítěte? Proč to "ani"? Proč pořád do všeho něco přidáváte, zařazujete do svého hodnotového žebříčku, ubíráte?

Co kdybych řekl, že všechny uvedené citáty znamenají, že Bůh vyplní všechna přání, které k němu jeho skuteční věřící pronesou formou prosebné modlitby? Souhlasil byste? Pokud ano, pak je to popření onoho údajného "empirického" důkazu.

0/0
3.2.2011 11:40

Englishman

Re: Mephisto

Kde je řečeno, kdo je a kdo není skutečný věřící? Kde je řečeno, kdy Bůh

tato přání vyplní? Kde je řečeno, že Bůh ta přání vyplní na tomto světě? To všechno si neoprávněně domýšlíte. Ale hlavně: Kde je řečeno, že Bůh přání svých věřících během modlitby nepromění ze sobeckých na altruistická, z nicotných na hodnotná, z partikulárních na univerzální?

0/0
3.2.2011 11:44

Mephisto

Re: Mephisto

To tak ale vůbec není, a já už jsem na to odpověděl. Dobrá, zopakuji to ještě jednou jinými slovy:

1) Ježíš v Bibli opravdu říká, že o COKOLIV věřící požádá, a bude věřit že se to splní, tak mu to Bůh opravdu vyplní.

2) Ukazuje se však, že to takto nefunguje. Proto přišli KŘESŤANÉ (tedy nikoliv já) s námitkou, že Boha nelze prosit o hlouposti či nesmysly. Toto tvrzení je zjevně vycucané z prstu, nemá oporu v Bibli - ale BUDIŽ! Ať ho přijmeme nebo ne - měl Bůh zachránit to dítě. Ať platí bod (1), nebo ať přijmeme pokus (2) křesťanů o racionalizaci.

Proto vás po několikáté vyzývám k předložení NOVÉ, DALŠÍ racionalizace, kterou se pokusíte tento případ vysvětlit! Pokud s takovou racionalizací nepřijdete, plyne z toho jediný závěr: Pokud Bůh existuje, nemůžeme říct NIC o tom, jak se kdy zachová. Není tedy nejmenší důvod předpokládat, že např. když v něj budete oddaně věřit, že půjdete do nebe, a že kdo v něj věřit nebude, a/nebo nebude dobrý člověk, půjde do pekla.

0/0
3.2.2011 11:51

Kozel_

Re: Mephisto

Vy tu operujete s několika vytrženými verši. Já tvrdím, že platí celá Bible, tj. každý verš platí v kontextu těch ostatních. Např. je napsáno "Oslepil jejich oči a zatvrdil jejich srdce, aby očima neuviděli a srdcem neporozuměli, neobrátili se, a já je neuzdravil." (Jan 12.40) Zde se mluví o lidech, kteří nechápou věci víry, neobrátili se k Bohu a proto nejsou uzdraveni a nemají skutečnou víru.

U Vaší citace z Jana 14. kap. opomíjíte předcházející verše. "Já jsem v Otci a on ve mně", "Kdo věří ve mně, bude činit skutky ...". Tj. kdo je spojen s Bohem, ztotožněn s jeho vůlí, tak o cokoli bude žádat ve víře, dostane se mu. Jinde to je řečeno explicitně, "budete-li o něco žádat ve shodě s Boží vůlí a budete tomu věřit, dostanete to" (nepřesně, z hlavy).

Vy totiž tvrdíte, že cokoli si kdo zamane, tak když bude "věřit" (nechápete, co víra skutečně je), tak mu to Bůh musí dát - jinak neexistuje.Je to jinak, kdo je zcela ztotožněn s Boží vůlí a jeho záměry, tak na základě jeho víry v Boha

0/0
3.2.2011 12:11

Kozel_

Re: Mephisto

ty věci stanou. Tj. člověk svým postojem umožní, aby se v nějaké oblasti naplnil na zemi Boží vůle. Nejde ani náhodou o to, aby Bůh plnil něco, co se lidem zamane - když jde leckdy o pochybné věci. Předpokladem tu je obrácení se, tj. přijetí za své, co chce Bůh, ztotožnění se s jeho vůlí. Jen v tomto kontextu víra funguje.

0/0
3.2.2011 12:14

Kozel_

Řeknu to jinak, věřím, že Bůh uzdravuje i nyní

Myslím tím jak přirozené uzdravení, kde se tělo uzdravuje "samo". Jsou totiž i případy, kdy toto nefunguje a člověk chápe, že ani toto není samozřejmé. Pak je řada lidí, kteří podstoupili různé zákroky a léčbu a díky modlitbám a víře uzdravení probíhalo rychle, bez komplikací. Ani toto není samozřejmé, lékaři leckdy chybu neudělají, ale tělo se neuzdravuje. Dobře odoperují, navzdory dokonalé hygieně pak je infekce či nejrůznější komplikace.

Zažil jsem i případ instantního uzdravení, po modlitbě katolického kněze s darem uzdravování okamžitě zmizela aktuní rýma. Zdá se jako banalita, ale chodit týden s rýmou a teplotou 37,5 st není příjemné. A lékařem léčená rýma trvá stejně jak ta bez lékaře, těch 7 dní (někdy o den déle). Viděl jsem na vlastní oči i oživnout člověka, kterému se zastavilo srdce. Nejdřív zbělel, pak zmodral. Uvolnily se svěrače, jak k tomu v těchto případech dochází. Po asi 4-5 minutách modliteb s vírou ten člověk ožil bez jakékoli resustitace, jen na záladě víry.

0/0
3.2.2011 11:38

Paeris Kiran

Re: Řeknu to jinak, věřím, že Bůh uzdravuje i nyní

"dokonalá hygiena" tohle zaklínadlo raději zapomeňte... pokud někdo žije v dokonale hygienickém prostředí tak mu jde za chvíli imunitní systém na dovolenou a nikdy se nevrátí.

Trochu špíny je potřeba.

0/0
3.2.2011 11:41

Kozel_

Re: Řeknu to jinak, věřím, že Bůh uzdravuje i nyní

Já myslel spíš dodržení standardu při operaci či jiném zákroku. Zde je přesně definované, co se musí dodržovat. Někdy vzniknou komplikace právě kvůli porušení nějakého předpisu v této oblasti.

Já si třeba myji ruce po WC, před jídlem, po příchodu domů z venku. Myslím že je hloupé chtít, aby mě Bůh chránil před nemocemi a sám nedodržovat základní hygienické zásady. Pochopitelně, toto mě stoprocentě před nemocí neochrání, ale nemůžu říci, Bůh je povinen mě chránit a já budu jíst špinavýma ruka z MHD.

0/0
3.2.2011 11:50

Kozel_

Re: Řeknu to jinak, věřím, že Bůh uzdravuje i nyní

Když pak přijela sanitka, už byl při vědomí (okomentoval to slovy, já jsem se počůral), sami zdravotníci to brali jako zázrak. Kupodivu toto nestačilo k tomu, aby dotyčný uvěřil či jeho rodina.

Kázání misionářů v Africe, Indii i jinde často provází řada instantních uzdravení, někdy i vkříšení mrtvých. Dalším zázrakem je i to, že v muslimské nebo hinduistické zemi přijde na kázání misionáře statisícový zástup lidí, muslimů, kteří se obrátí na křesťanskou víru k pravému Bohu. Někdy jde i o více než milion lidí na takovém kázání. A ti muslimové tam jdou právě proto, že slyšeli, že Ježíš uzdravuje. Jen hlupák by mohl tvrdit, že ti lidé jsou primitivové, ti lidé nejsou vůbec hloupější než my Evropané, i když žijí v jiné kultuře. (např. indičtí programátoři nejsou vůbec horší než ti čeští, podobně i lékaři)

0/0
3.2.2011 11:45

IoannesBaptist

Vycházíte z nesprávné premisy

že smrt člověka je chyba. Proč? Vy snad znáte někoho, kdo nezemřel nebo nezemře?

0/0
3.2.2011 11:38

Mephisto

Re: Vycházíte z nesprávné premisy

Neznám nikoho takového, a super, pojďme v té úvaze pokračovat! Je tedy správné se smrtí bojovat lidskými prostředky? Činili ti rodiče správně, nebo špatně, když se spolehli na Boha? Měli nebo neměli bychom si z nich všichni vzít příklad?

0/0
3.2.2011 11:39

IoannesBaptist

Re: Vycházíte z nesprávné premisy

Ano, člověk má pečovat o své zdraví a chránit svůj život, protože ho má od Boha. Jemu bude skládat účty z toho, zda a jak tento dar využil, nebo promarnil. Člověk by se měl v každé chvíli (a v těch těžkých obzvlášť) snažit poznat Boží vůli a nekonat proti ní. Ten nejlepší způsob, jak to udělat, je právě modlitba.

0/0
3.2.2011 11:56

KalamityJanet

článek

Váš článek má jednu chybu. Je to pohled někoho, kdo nenávidí křesťanství a chytá se každého stébla, které pak nesmyslně opírá o citace vytržené z kotextu.

někdy zkuste promluvit s věřícími, pochopíte...

0/0
3.2.2011 11:09

Mephisto

Re: článek

Kdo nenávidí křesťanství? Co prosím? Podle vás "myslet si, že náboženství není pravdivé" znamená "nenávidět ho"?

A když jsme u toho kontextu - já jsem i v tom článku vyzýval, ať mi uvedete kontext který mění význam těch veršů! Sem s ním...

0/0
3.2.2011 11:13

KalamityJanet

Re: článek

Nikde nespojuju Vaše "není pravdivé" s "nenávidět", tak si takovéto útoky nechte. kontext máte jako autor článku uvádět vy, ne ostatní.

je ště k té nenávisti: s tím termínem jsem to možná vážně přehnala, ale šlo mi o to, že byste pochopil podstatu věci až byste žil s věřícími. Pochopíte jejich pohled na celou věc a ten se od chápání a pohledu nevěřících značně liší...

0/0
3.2.2011 11:18

Mephisto

Re: článek

Žádný kontext který by měnil význam těch veršů není, proto jsem ho uvést logicky nemohl. Vy tvrdíte že takový kontext naopak existuje - což lze prokázat velice snadno tak, že ho zde budete konkrétně citovat.

0/0
3.2.2011 11:34

DanielPuschman

Re: článek

No vidíte, tak ten kontext neuved, uveďte ho místo těch řečí rovnou vy. Jestli jste křesťanka, tak ho znáte. Podstata věci - proč pletete dohromady církevní doktrínu a konkrétní křesťany? Co člověk, to originál.

0/0
3.2.2011 12:01

Paeris Kiran

Re: článek

Tady ani nejde tak o to že bych třeba já nenáviděl křesťanství... já především nenávidím že jsou státem podporovány církve o které já vůbec nestojím a bylo by mi naprosto ukradené kdyby neexistovali... z daní mých a mé rodiny...

Nenávidím že jsou mi pořád podsouvány jakékoli náboženské názory. A že bych něco neměl dělat protože to uráží vaši víru...

Víte co... až křesťanství a všechny ostatní náboženství budou zcela ignorovat mě a vše co dělám pak já budu zcela ignorovat je a vše co dělají.

0/0
3.2.2011 11:34

Faustino

Účinek modlitby

dosvědčuje Matka Tereza. Kdo jiný by to měl vědět lépe. Ve svých dopisech píše: "Cítím, že Bůh mě nechce, že Bůh není Bohem a že ve skutečnosti neexistuje".

V jednom dopise píše, že se ke konci života přestala modlit. Krize víry ji postihla, když zjistila, že modlitba neúčinkuje.

0/0
3.2.2011 11:07

DanielPuschman

žeru Hluboce Věřící

Nejlepší je úporná snaha nějak zracionalizovat ty neskutečné primitivní předsudky a nesmysly, kterými ta jejich svatá písma přetékají. Fanoušci startreku a starwars hadr - ti sice taky dokáží věrohodně vysvětlit jakoukoli blbost a protimluv, které se tvůrci jejich oblíbené zábavy dopustí, ale ve srovnání s věřícími je to pořád druhá liga.

0/0
3.2.2011 10:50

Bubrak

Re: žeru Hluboce Věřící

no porad je to nic ve srovnani s vericima v evoluci :-P

0/0
3.2.2011 10:52



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.