Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V74á41c63l22a13v 93V45i61l59í24m30e42k 2665847368

To jste si dovolil dost. V jednadvacátém století, kdy je každému vše jasné. Jen nikdo neví, jak to je.

0/0
22.12.2012 19:24

M77a67r93t98i14n 25K20a29v77k32a59x 4614509765322

Ježíš nemá nic společného s apokalypsou, stejně jako nebyl prorok. Evangelia nejsou o apokalypse. Co se týká vašich citací, tak směřují k jednomu. Ukřižování a vzkříšení Krista. Ne o konci světa za života Ježíšových následovníků a učedníků.

0/−2
22.12.2012 19:00
Foto

M13i34c12h35a70l 10H86a48n49k27o 4151788578462

Ježíš nemá nic společného s apokalypsou, protože vy to říkáte. Chápu. Rv

+1/0
22.12.2012 19:22

M28a18r92t76i28n 57K76a27v34k51a93x 4644229845882

Ne, protože to říkám. Protože on s ní nic společného nemá ve smyslu obsahu článku. Předpovídá snad někde apokalypsu? Ani v jednom případě. Zkuste si jen pročíst listy a spisy prvních křesťanů, jak oni to vnímali. Mnozí z nich byli žáci Apoštolů.

0/−1
22.12.2012 19:31
Foto

M52i41c93h83a36l 20H94a39n41k24o 4351898298532

Příchod Syna člověka nastane jako blesk – rozzáří oblohu od východu až na západ. Kde je mrtvola, tam se slétnou supi.„Hned po soužení oněch dnů‚ slunce se zatmí a měsíc nevydá světlo, hvězdy budou padat z nebe a nebeské mocnosti se zachvějí.‘ Tehdy se na nebi objeví znamení Syna člověka a tehdy budou všechna pokolení země kvílet a spatří Syna člověka přicházet na nebeských oblacích s velikou slávou a mocí. A on pošle své anděly s hlasitou polnicí a ti shromáždí jeho vyvolené ze čtyř světových stran, od jednoho konce nebe až po druhý. (Mt 24:27-30)

Tohle je podle vás o čem? O Ježíšově ukřižování, že?

+2/0
22.12.2012 19:35

M80a98r45t61i81n 59K23a66v83k31a28x 4554849985602

To je druhém příchodu Krista a jeho soudu. Ne o apokalypse.

0/0
22.12.2012 19:41
Foto

M41i15c87h12a58l 96H85a20n93k31o 4351328788612

Druhý příchod Krista je víceméně to, o čem se tu bavíme. Já to tak nenazývám, protože ten termín je nepřesný - v Bibli nic o druhém příchodu Krista ani o jeho návratu ani o ničem podobném není. Autoři epištol mluví soustavně o PŘÍCHODU Krista (nikoliv o návratu nebo druhém příchodu), a evangelisté mluví o příchodu Syna Člověka. Takže tak.

+2/0
22.12.2012 20:00
Foto

M62i92c67h57a73l 53H51a57n12k39o 4351748858562

A Pavel píše v 1 Kor 7:29-31 o čem?

+2/0
22.12.2012 19:36

M72a65r80t35i95n 77K98a18v46k87a69x 4554939875512

To snad víte, když to studujete:

30a kdo pláčou, jako by neplakali, a kdo jsou veselí, jako by nebyli, a kdo kupují, jako by nevlastnili,

31a kdo užívají věcí tohoto světa, jako by neužívali; neboť podoba tohoto světa pomíjí.

32Já bych však chtěl, abyste neměli starosti. Svobodný se stará o věci Páně, jak by se líbil Bohu,

33ale ženatý se stará o světské věci, jak by se zalíbil ženě, a je rozpolcen.

34Žena bez manžela nebo svobodná dívka se stará o věci Páně, aby byla svatá tělem i duchem. Provdaná se stará o světské věci, jak by se zalíbila muži. 35To vám říkám, abych vám pomohl, ne abych vás uvedl do nesnází, ale abyste žili důstojně a věrně lnuli k Pánu bez rozptylování. 36Domnívá-li se někdo, že jedná nečestně vůči své snoubence, která je už ve zralém věku, a že se patří, aby si ji vzal, ať udělá, co chce: nehřeší. Ať se vezmou. 37Ale kdo je v nitru pevný, nic ho nenutí, má v moci svou vlastní vůli a pevně se rozhodl, že se s ní neožení, jedná dobře. 38Takže kdo se ožení se svou snoubenkou, jedná dobře, ale kdo se neožení, udělá lépe. 39Žena je vázána zákonem, pokud žije její muž. Jestliže muž umře, je svobodná a může se vdát, za koho chce, ale jen v Kristu. 40Po mém soudu bude však pro ni lépe, zůstane-li tak; myslím, že i já mám Ducha Božího.

0/−1
22.12.2012 19:46

M40a55r36t44i15n 30K38a60v96k20a54x 4194839125582

Jen dodám, že ten list není o blízkém konci. což je jasně vidět po těch verších co jste si vybral;-)

0/−1
22.12.2012 19:48
Foto

M75i83c20h38a47l 38H49a10n35k11o 4621548558782

Samozřejmě že právě tahle pasáž JE o blízkém konci.

+2/0
22.12.2012 19:52
Foto

M86i27c58h63a15l 71H82a97n40k80o 4351438148822

Ano, opsat to z Bible umím taky. Jestli jste si ale nevšiml, tak Pavel zde mluví docela podivně. Proč např. udělá lépe ten, kdo se neožení? (verš 38) No protože už nezbývá mnoho času, a svět jak ho známe končí. Ztrácet čas světskými záležitostmi teď, na konci věků, nemá smysl.

Doufám, že jste schopen ten text, co jste tak pěkně dokázal zkopírovat, pochopit, a trochu se nad ním zamyslet :(

+2/0
22.12.2012 19:52

M24a50r68t24i15n 87K21a84v45k65a49x 4224899555112

Opsal jsem to kvůli tomu, že úmyslně vynecháváte co následuje. Lépe udělá ten, kdo se neožení není kvůli konci světa. Viz list Klimenta Římského, jde o stav svatosti, odevzdání se Bohu v celibátu. Ale víte co? Hezké svátky. Třeba jednou si něco nastudujete.;-)

0/−1
22.12.2012 19:56
Foto

M42i52c75h82a81l 19H92a94n54k78o 4401758778532

Hezké svátky i vám ;)

+1/0
22.12.2012 21:13
Foto

M39i13c13h34a65l 85H84a42n47k48o 4671678118812

A vůbec, zkuste nějak shrnout Markovo evangelium! Zkuste ho v pár větách převyprávět! Ježíš přišel na zem, aby ... aby co? Udělal nějaké ty zázraky, uzdravil pár nemocných, nechal se ukřižovat, a pak aby vstal z mrtvých? Tohle podle vás Marek popisuje? Tohle je jeho příběh?

+1/0
22.12.2012 19:40

M92a24r91t80i37n 96K96a38v59k60a32x 4724309545232

Proč bych to měl dělat? Není můj problém, že vy v tom vidíte něco jiného než křesťané po dva tisíce let:-)

0/−1
22.12.2012 19:42
Foto

M45i74c21h42a41l 15H62a45n87k33o 4681258108142

Různé skupiny křesťanů viděli své náboženství po ty dva tisíce let dosti dramaticky odlišně. Viz všichni heretici, ale i schizmata a velké církve: protestanti, pravoslavní, Katolíci, Svědkové Jehovovi, atd. SPOUSTA křesťanů to chápala tak, jak popisuji já - například zrovna apoštol Pavel.

+2/0
22.12.2012 19:47

M36a24r24t18i20n 12K39a85v58k48a80x 4554119525512

Lžete, pravoslavní spolu se římany byli svědky, Ty církve se dostaly do rozkolu až v 11.století. Lutherani to vidí také stejné, a pak jsou další, arménská církev, chaldejská a další. Vidím, jak to chápete vy, ale apoštol Pavel by nechápal Vás;-)

0/−1
22.12.2012 19:51

F11e92l64i39x 28H12o73r55á34k 8681760408776

Na to vás užije. Patlat se v biblických textech a hledat v nich moudra, která  n e e x i s t u j í. To je tak asi vše, co jsem vám chtěl sdělit. :-) R^

0/−1
22.12.2012 18:54

V13i56k67t80o95r 33S32o46u18č64e20k 5526825588258

To co říkáte vyplývá z nepochopení textu a vytržení vět z kontextu. Předně boží království neznamená konec světa. Pak by totiž Ježíš nemohl říct (Lk 17:20-21): "Když se ho farizeové otázali, kdy přijde Boží království, odpověděl jim: „Království Boží nepřichází tak, abyste to mohli vypozorovat; ani se nedá říci: ‚Hle, je tu‘ nebo ‚je tam‘! Vždyť království Boží je mezi vámi!“" Mk 13:30 se týká zničení chrámu a přesně k tomu došlo. Učedníci se obdivují kráse chrámu a Ježíš jim řekne, že bude zničen. Na to se ho zeptají kdy a jak se to stane. Je pravda, že první křesťané očekávali, že druhý Ježíšův příchod nastane velmi brzy, což se nestalo. Ježíš také sám říká, že on (Mk 13:32 ani Syn = Ježíš) neví kdy má nastat konec světa. Proto nemůže v jednu chvíli tvrdit o konci světa že nastane v tomto pokolení a v další větě tvrdit, že neví. Pak by to nedávalo smysl. Tento fakt jste evidentně přehlédl. Stejně tak se mýlíte, když tvrdíte, že hlavním Ježíšovým poselstvím je konec světa. Tak tomu není.

+2/−2
22.12.2012 16:25
Foto

M72i61c85h13a19l 92H85a40n13k85o 4811118628682

Já zareaguji nejdřív na tu druhou polovinu Vašeho příspěvku: evidentně jste přehlédl, že přesně na ten verš Mk 13:32 jsem v tom svém článku reagoval. Přečtěte si ho prosím ještě jednou pořádně. Odpověď zní, že ten verš říká, že nikdo nezná přesný den a hodinu kdy konec nastane - což ovšem vůbec neznamená, že nelze říct, že apokalypsa měla nastat během Ježíšovy generace. Všimněte si prosím, že ta dvě tvrzení vůbec nejsou v rozporu. Ježíš mohl klidně říct, že apokalypsa nastane tento týden, ale přesný den a hodinu nikdo nezná, a ani tak by si neodporoval. Zkuste se nad tím prosím zamyslet.

+2/0
22.12.2012 18:39
Foto

K88a48r42e70l 61Á81b11e79l10o58v76s30k15ý 7929370533852

Promiňte, nehodlám se zde pouštět do nějakých větších akcí (nemá to valného smyslu), ale nemohu se ubránit dojmu, že "netušíte" především vy (asi ztraceno v překladu nebo slovíčkaření, především u různých badatelů z jedné či druhé strany, kteří pro různé detaily nevidí to podstatné, celkem příznačné); mluvíte-li a oháníte-li se zde neustále Božím královstvím, pomněte alespoň jednu maličkost, kterou jako mnoho jiných v záplavě různých argumentů a protiargumentů přehlížíte, a která jednoznačně dokazuje, jak velice se mýlíte nejen vy, ale všichni ti "odborníci" ... totiž Ježíšovu odpověď a tvrzení, že "jeho království, není z tohoto světa" ... co tím asi chtěl říci?;-) A jak v tomto světle vyznívá vaše tvrzení o nastolení utopické spravedlivé společnosti pod svrchovanou vládou - Boží království? Domnívám se, že jste vůbec nic nepochopil. Bádejte ale klidně dál, třeba jednou pochopíte ... ;-D

+3/−4
22.12.2012 13:14
Foto

M44i53c57h81a72l 82H72a31n83k26o 4261638938242

Zdravím, to je škoda že se o tom nechcete pobavit víc :( Zareaguje alespoň na to, co jste napsal. Já o verši 18:36 Janova evangelia samozřejmě vím. Potíž je ovšem v tom, že to píše právě Jan. Janovo evangelium je nejmladší ze všech čtyř, tedy nejvíce vzdálené historickému Ježíši. Ježíš je v něm líčen zásadně odlišně od všech zbývajících třech evangelií. Mluví jiným stylem, nepoužívá podobenství, má jinou teologii. Ježíš podle Jana káže úplně o něčem jiném než podle Synoptiků, Jan Ježíši připisuje naprosto zásadní a klíčové výroky (Já a Otec jedno jsme! nebo "Dříve než Abraham, já jsem") kterých si přitom žádný jiný autor "nevšiml"... Ze všech těchto důvodů i z mnoha dalších jsem přesvědčen, že Janovo evangelium obsahuje Janovu teologii, nikoliv Ježíšovu, a Jan vkládá Ježíšovy do úst svoje myšlenky, nikoliv Ježíšovy autentické.

Závěr: jsem přesvědčen, že Ježíš Vámi citovaný výrok nikdy neřekl. Více jsem o celém tomto problému napsal zde: http://www.i-ateismus.cz/2011/12/jan-versus-synoptici/

+1/−1
22.12.2012 15:29

M32a69r76t28i26n 76K80a31v76k24a92x 4604369355882

V čem je Janovo evangelium nejmladší? To nikdo neví. Datace je založena jen na zbytku evangelia datovaného kolem roku 100, což znamená jen to, že to v té době bylo sepsáno, či přepsáno.

0/0
22.12.2012 19:38
Foto

M87i92c13h58a10l 47H57a15n85k26o 4641698498762

Že Janovo evangelium je nejmladší je konsensem odborníků. Všeobecně uznávaná datace je mezi lety 90-100 n.l., tj. 60-70 let po Ježíšově smrti. Četl jsem, že je minimální šance, že by bylo sepsáno dřív; plně ale připadá v úvahu pozdější sepsání. Vaše informace o útržku Janova evangelia z roku 100 je IMHO mylná. Pokud já vím, tak první informaci o Janově evangeliu máme až z doby kolem roku 150 - a to je také skutečná horní hranice.

+1/0
22.12.2012 21:16

L64a84d25i15s44l54a60v 37J74í21l76e14k 9222759432881

V brzký konec světa věřil i Mistr Jan Hus a mnoho jeho následovníků, kteří termín upřesňovali, nakonec na březen 1420. Věřili, že přijde Kristus a dá vše do pořádku.

Já sám si pamatuji, že někdy na počátku 70. let minulého století za mnou pilně docházel svědek Jehovův, nosil mi Strážnou věž (tenkrát rozmnožovanou na psacím stroji) a mluvil o konci světa, který měl přijít myslím že v r. 1977. Po tomto datu noví členové nemohli dostat do ruky starší čísla Strážné věže a on se už taky neodvažoval přijít.

+2/−1
22.12.2012 12:20
Foto

M21i56c46h42a95l 33H23a14n93k75o 4741638908122

Jasně, a Ehrman ukazuje, že v něj věřili v podstatě VŠECHNY generace křesťanů v průběhu historie. V každé existovaly skupiny, které věřily, že zrovna oni to budou kdo konec světa zažijí. Mysleli si, že Ježíš mluvil o nich. Takoví jsou samozřejmě i dnes, a není jich málo. Viz onen známý kazatel z USA, a mnoho dalších, zdaleka nejen Svědkové Jehovovi.

+2/−2
22.12.2012 12:27

L61a17d41i53s21l38a77v 54J90í80l37e59k 9282909812941

V konec světa podle mayského kalendáře však věřili lidé napříč všemi světonázory.

0/−2
22.12.2012 12:32

R34i80c70h96a14r18d 32S17i80e40m71k20o 9210676784959

„A VY uvidíte Syna člověka sedět po pravici Moci a přicházet s nebeskými oblaky.“ (Mk 14:62)

Nenapadlo vás, že když dojde k těmto událostem, že budou vidět všude? I v říších smrti?

+1/−3
22.12.2012 11:56
Foto

M46i71c59h68a72l 67H64a14n21k65o 4641648148452

Ano,to samozřejmě měli být vidět všude. Problém je v tom, že nic z toho nenastalo. Ani apokalypsa, ani příchod Syna člověka z mraků, který by jak píšete byl vidět všude - nic. Ježíš tedy ve své centrální předpovědi selhal. Selhal v tom, co bylo jádrem jeho učení. Tedy byl falešným prorokem.

+2/−1
22.12.2012 12:04

R15i31c31h97a51r93d 92S92i96e52m84k34o 9720806654669

Až se tak stane, ještě se nestalo, tak to spatří i velekněz a ti co tam tehdy stali s ním. Pokud vám toto nestačí jako vysvětlení slov Ježíše....:-/

+1/−2
22.12.2012 12:08
Foto

M43i32c12h41a22l 55H41a23n32k65o 4251668858482

Takže vaše vysvětlení je, že Boží království přišlo k moci jen pro toho velekněze? :) To má být vtip?

+2/−2
22.12.2012 12:21

R52i66c12h44a35r50d 87S23i26e83m13k53o 9740166824479

Proč překrucujete má slova? Jestli stejně zacházíte se slovy bible, není divu že na tom jste tak, jak jste.

+1/−2
22.12.2012 12:24
Foto

M94i83c47h53a32l 41H62a71n32k59o 4881188748842

Já nic nepřekrucuji, pochopil jsem tak co jste psal. Pokud jste to tak nemyslel, pak vám nerozumím. Můžete tedy svou předchozí reakci napsat srozumitelněji?

+2/−1
22.12.2012 12:25

R77i35c16h57a10r28d 31S37i54e25m77k29o 9160276384689

toto jsem napsal: Až se tak stane, ještě se nestalo, tak to spatří i velekněz a ti co tam tehdy stali s ním. A toto vy: Takže vaše vysvětlení je, že Boží království přišlo k moci jen pro toho velekněze?

Já jsem psal, že už přišlo? Napsal jsem přece, že ještě se tak nestalo!!!

Tak proč vaše reakce? "Boží království přišlo"...

0/−2
22.12.2012 12:30

R79i35c40h84a70r41d 28S42i25e20m13k39o 9210746614799

Mk.9,1: na tuto vaši pochybnost odpovídají následující verše, od 2 do 7. Nikdy nevytrhujte verše z jejich souvislosti a mnohokrát budete muset čekat dost dlouho, než pochopíte smysl celého textu. Ale to vás už určitě doma učili. :-);-)

0/−3
22.12.2012 11:46
Foto

M47i40c16h76a46l 26H16a64n25k66o 4381328748122

Mk 9:2 je 6 dní po Mk 9:1. Mk 9:1 navazuje na předchozí, není úvodem k následujícímu, jak píšete. Z toho kontextu je to přece zjevné.

+2/−1
22.12.2012 12:01

R35i44c43h62a78r62d 77S89i24e45m17k73o 9420886244919

„Amen, říkám vám, že někteří z těch, kdo tu stojí, rozhodně nezakusí

smrt, dokud nespatří, jak Boží království přišlo v moci.“ (Mk 9:1)

říkám vám, že někteří s těch, kdo tu stojí....Po šesti dnech se tak stalo. Co vám je na tom nejasné? To co na hoře zažili Petr, Jakub a Jan bylo přesně to, o čem Ježíš hovořil.

0/−2
22.12.2012 12:06
Foto

M25i79c62h97a80l 75H21a61n32k62o 4291748688132

Ta věta začíná "A řekl jim: ". Tedy ZJEVNĚ navazuje na předchozí, a nikoliv na následující. Kromě toho, zdůrazňuji, že já zde jen prezentuji to, co je odborníkům už dlouho jasné. Viz např. ta Ehrmanova kniha, a nebo pokud neumíte anglicky, tak se to dočtete třeba i v Pokorného Literárním a teologickém úvodu do Nového Zákona. To co jsem zde dnes napsal, jsou opravdu mezi odbornou veřejností obecně známá fakta.

+2/−1
22.12.2012 12:24

R13i94c66h23a84r68d 95S57i95e97m12k57o 9250696684719

vysvětlení jste dostal, jestli vám více vyhovuje vysvětlení "odborníků" nemůžu vám pomoci. :-/ jak by řekl váš otec: "synu, i na tebe jednou dojde."

0/−3
22.12.2012 12:33

J83o27h49n 33P50e57t69r76e30s 3590324812401

...Kolik už lidstvo splodilo proroků....Ježíš Nazaretský je jen jedním z nich.Ovšem takhle ovlivnit masy-to konkurenci opravdu nemá! P.S.Aby nedošlo k omylu-já jsem člověk věřící,ale ne náboženství.Jen Bohu. Příjemné Vánoce všem.V

+5/−1
22.12.2012 11:39



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.