Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V34á14c74l98a84v 63V25i49l83í89m59e63k 2485807958

To jste si dovolil dost. V jednadvacátém století, kdy je každému vše jasné. Jen nikdo neví, jak to je.

0/0
22.12.2012 19:24

M61a52r74t51i93n 59K89a79v68k91a92x 4824979245412

Ježíš nemá nic společného s apokalypsou, stejně jako nebyl prorok. Evangelia nejsou o apokalypse. Co se týká vašich citací, tak směřují k jednomu. Ukřižování a vzkříšení Krista. Ne o konci světa za života Ježíšových následovníků a učedníků.

0/−2
22.12.2012 19:00
Foto

M53i15c47h49a33l 12H74a46n33k53o 4171138478972

Ježíš nemá nic společného s apokalypsou, protože vy to říkáte. Chápu. Rv

+1/0
22.12.2012 19:22

M73a53r70t36i17n 75K96a66v26k81a77x 4534449815162

Ne, protože to říkám. Protože on s ní nic společného nemá ve smyslu obsahu článku. Předpovídá snad někde apokalypsu? Ani v jednom případě. Zkuste si jen pročíst listy a spisy prvních křesťanů, jak oni to vnímali. Mnozí z nich byli žáci Apoštolů.

0/−1
22.12.2012 19:31
Foto

M11i64c11h18a40l 84H21a23n24k77o 4311248298312

Příchod Syna člověka nastane jako blesk – rozzáří oblohu od východu až na západ. Kde je mrtvola, tam se slétnou supi.„Hned po soužení oněch dnů‚ slunce se zatmí a měsíc nevydá světlo, hvězdy budou padat z nebe a nebeské mocnosti se zachvějí.‘ Tehdy se na nebi objeví znamení Syna člověka a tehdy budou všechna pokolení země kvílet a spatří Syna člověka přicházet na nebeských oblacích s velikou slávou a mocí. A on pošle své anděly s hlasitou polnicí a ti shromáždí jeho vyvolené ze čtyř světových stran, od jednoho konce nebe až po druhý. (Mt 24:27-30)

Tohle je podle vás o čem? O Ježíšově ukřižování, že?

+2/0
22.12.2012 19:35

M43a89r22t91i15n 25K31a65v75k31a27x 4744379335692

To je druhém příchodu Krista a jeho soudu. Ne o apokalypse.

0/0
22.12.2012 19:41
Foto

M94i87c30h68a45l 67H51a98n72k61o 4851598398912

Druhý příchod Krista je víceméně to, o čem se tu bavíme. Já to tak nenazývám, protože ten termín je nepřesný - v Bibli nic o druhém příchodu Krista ani o jeho návratu ani o ničem podobném není. Autoři epištol mluví soustavně o PŘÍCHODU Krista (nikoliv o návratu nebo druhém příchodu), a evangelisté mluví o příchodu Syna Člověka. Takže tak.

+2/0
22.12.2012 20:00
Foto

M15i91c56h74a33l 35H69a84n47k29o 4601498348422

A Pavel píše v 1 Kor 7:29-31 o čem?

+2/0
22.12.2012 19:36

M83a43r12t61i51n 28K35a57v61k78a60x 4784439265592

To snad víte, když to studujete:

30a kdo pláčou, jako by neplakali, a kdo jsou veselí, jako by nebyli, a kdo kupují, jako by nevlastnili,

31a kdo užívají věcí tohoto světa, jako by neužívali; neboť podoba tohoto světa pomíjí.

32Já bych však chtěl, abyste neměli starosti. Svobodný se stará o věci Páně, jak by se líbil Bohu,

33ale ženatý se stará o světské věci, jak by se zalíbil ženě, a je rozpolcen.

34Žena bez manžela nebo svobodná dívka se stará o věci Páně, aby byla svatá tělem i duchem. Provdaná se stará o světské věci, jak by se zalíbila muži. 35To vám říkám, abych vám pomohl, ne abych vás uvedl do nesnází, ale abyste žili důstojně a věrně lnuli k Pánu bez rozptylování. 36Domnívá-li se někdo, že jedná nečestně vůči své snoubence, která je už ve zralém věku, a že se patří, aby si ji vzal, ať udělá, co chce: nehřeší. Ať se vezmou. 37Ale kdo je v nitru pevný, nic ho nenutí, má v moci svou vlastní vůli a pevně se rozhodl, že se s ní neožení, jedná dobře. 38Takže kdo se ožení se svou snoubenkou, jedná dobře, ale kdo se neožení, udělá lépe. 39Žena je vázána zákonem, pokud žije její muž. Jestliže muž umře, je svobodná a může se vdát, za koho chce, ale jen v Kristu. 40Po mém soudu bude však pro ni lépe, zůstane-li tak; myslím, že i já mám Ducha Božího.

0/−1
22.12.2012 19:46

M15a54r85t38i59n 83K74a51v50k12a63x 4834569685692

Jen dodám, že ten list není o blízkém konci. což je jasně vidět po těch verších co jste si vybral;-)

0/−1
22.12.2012 19:48
Foto

M28i20c34h67a65l 69H10a44n41k13o 4441538228942

Samozřejmě že právě tahle pasáž JE o blízkém konci.

+2/0
22.12.2012 19:52
Foto

M95i88c18h19a79l 92H43a32n88k50o 4671428918102

Ano, opsat to z Bible umím taky. Jestli jste si ale nevšiml, tak Pavel zde mluví docela podivně. Proč např. udělá lépe ten, kdo se neožení? (verš 38) No protože už nezbývá mnoho času, a svět jak ho známe končí. Ztrácet čas světskými záležitostmi teď, na konci věků, nemá smysl.

Doufám, že jste schopen ten text, co jste tak pěkně dokázal zkopírovat, pochopit, a trochu se nad ním zamyslet :(

+2/0
22.12.2012 19:52

M97a66r70t66i87n 43K68a35v21k76a55x 4594709235812

Opsal jsem to kvůli tomu, že úmyslně vynecháváte co následuje. Lépe udělá ten, kdo se neožení není kvůli konci světa. Viz list Klimenta Římského, jde o stav svatosti, odevzdání se Bohu v celibátu. Ale víte co? Hezké svátky. Třeba jednou si něco nastudujete.;-)

0/−1
22.12.2012 19:56
Foto

M92i16c71h78a54l 61H92a53n14k63o 4341478388682

Hezké svátky i vám ;)

+1/0
22.12.2012 21:13
Foto

M66i34c73h69a11l 76H69a45n56k19o 4521698848212

A vůbec, zkuste nějak shrnout Markovo evangelium! Zkuste ho v pár větách převyprávět! Ježíš přišel na zem, aby ... aby co? Udělal nějaké ty zázraky, uzdravil pár nemocných, nechal se ukřižovat, a pak aby vstal z mrtvých? Tohle podle vás Marek popisuje? Tohle je jeho příběh?

+1/0
22.12.2012 19:40

M61a59r19t79i60n 38K82a78v87k86a39x 4174539625172

Proč bych to měl dělat? Není můj problém, že vy v tom vidíte něco jiného než křesťané po dva tisíce let:-)

0/−1
22.12.2012 19:42
Foto

M42i49c14h10a67l 85H13a85n57k92o 4521468458952

Různé skupiny křesťanů viděli své náboženství po ty dva tisíce let dosti dramaticky odlišně. Viz všichni heretici, ale i schizmata a velké církve: protestanti, pravoslavní, Katolíci, Svědkové Jehovovi, atd. SPOUSTA křesťanů to chápala tak, jak popisuji já - například zrovna apoštol Pavel.

+2/0
22.12.2012 19:47

M29a19r69t49i40n 93K93a82v72k18a55x 4894789475432

Lžete, pravoslavní spolu se římany byli svědky, Ty církve se dostaly do rozkolu až v 11.století. Lutherani to vidí také stejné, a pak jsou další, arménská církev, chaldejská a další. Vidím, jak to chápete vy, ale apoštol Pavel by nechápal Vás;-)

0/−1
22.12.2012 19:51

F62e57l24i62x 12H16o15r52á11k 8981180758126

Na to vás užije. Patlat se v biblických textech a hledat v nich moudra, která  n e e x i s t u j í. To je tak asi vše, co jsem vám chtěl sdělit. :-) R^

0/−1
22.12.2012 18:54

V25i36k24t91o85r 58S77o27u89č76e59k 5676335698408

To co říkáte vyplývá z nepochopení textu a vytržení vět z kontextu. Předně boží království neznamená konec světa. Pak by totiž Ježíš nemohl říct (Lk 17:20-21): "Když se ho farizeové otázali, kdy přijde Boží království, odpověděl jim: „Království Boží nepřichází tak, abyste to mohli vypozorovat; ani se nedá říci: ‚Hle, je tu‘ nebo ‚je tam‘! Vždyť království Boží je mezi vámi!“" Mk 13:30 se týká zničení chrámu a přesně k tomu došlo. Učedníci se obdivují kráse chrámu a Ježíš jim řekne, že bude zničen. Na to se ho zeptají kdy a jak se to stane. Je pravda, že první křesťané očekávali, že druhý Ježíšův příchod nastane velmi brzy, což se nestalo. Ježíš také sám říká, že on (Mk 13:32 ani Syn = Ježíš) neví kdy má nastat konec světa. Proto nemůže v jednu chvíli tvrdit o konci světa že nastane v tomto pokolení a v další větě tvrdit, že neví. Pak by to nedávalo smysl. Tento fakt jste evidentně přehlédl. Stejně tak se mýlíte, když tvrdíte, že hlavním Ježíšovým poselstvím je konec světa. Tak tomu není.

+2/−2
22.12.2012 16:25
Foto

M58i19c88h48a68l 33H10a78n89k44o 4391908758182

Já zareaguji nejdřív na tu druhou polovinu Vašeho příspěvku: evidentně jste přehlédl, že přesně na ten verš Mk 13:32 jsem v tom svém článku reagoval. Přečtěte si ho prosím ještě jednou pořádně. Odpověď zní, že ten verš říká, že nikdo nezná přesný den a hodinu kdy konec nastane - což ovšem vůbec neznamená, že nelze říct, že apokalypsa měla nastat během Ježíšovy generace. Všimněte si prosím, že ta dvě tvrzení vůbec nejsou v rozporu. Ježíš mohl klidně říct, že apokalypsa nastane tento týden, ale přesný den a hodinu nikdo nezná, a ani tak by si neodporoval. Zkuste se nad tím prosím zamyslet.

+2/0
22.12.2012 18:39
Foto

K70a41r63e91l 77Á56b58e26l68o40v10s29k53ý 7849960553382

Promiňte, nehodlám se zde pouštět do nějakých větších akcí (nemá to valného smyslu), ale nemohu se ubránit dojmu, že "netušíte" především vy (asi ztraceno v překladu nebo slovíčkaření, především u různých badatelů z jedné či druhé strany, kteří pro různé detaily nevidí to podstatné, celkem příznačné); mluvíte-li a oháníte-li se zde neustále Božím královstvím, pomněte alespoň jednu maličkost, kterou jako mnoho jiných v záplavě různých argumentů a protiargumentů přehlížíte, a která jednoznačně dokazuje, jak velice se mýlíte nejen vy, ale všichni ti "odborníci" ... totiž Ježíšovu odpověď a tvrzení, že "jeho království, není z tohoto světa" ... co tím asi chtěl říci?;-) A jak v tomto světle vyznívá vaše tvrzení o nastolení utopické spravedlivé společnosti pod svrchovanou vládou - Boží království? Domnívám se, že jste vůbec nic nepochopil. Bádejte ale klidně dál, třeba jednou pochopíte ... ;-D

+3/−4
22.12.2012 13:14
Foto

M42i74c56h42a21l 60H48a52n11k46o 4461788628942

Zdravím, to je škoda že se o tom nechcete pobavit víc :( Zareaguje alespoň na to, co jste napsal. Já o verši 18:36 Janova evangelia samozřejmě vím. Potíž je ovšem v tom, že to píše právě Jan. Janovo evangelium je nejmladší ze všech čtyř, tedy nejvíce vzdálené historickému Ježíši. Ježíš je v něm líčen zásadně odlišně od všech zbývajících třech evangelií. Mluví jiným stylem, nepoužívá podobenství, má jinou teologii. Ježíš podle Jana káže úplně o něčem jiném než podle Synoptiků, Jan Ježíši připisuje naprosto zásadní a klíčové výroky (Já a Otec jedno jsme! nebo "Dříve než Abraham, já jsem") kterých si přitom žádný jiný autor "nevšiml"... Ze všech těchto důvodů i z mnoha dalších jsem přesvědčen, že Janovo evangelium obsahuje Janovu teologii, nikoliv Ježíšovu, a Jan vkládá Ježíšovy do úst svoje myšlenky, nikoliv Ježíšovy autentické.

Závěr: jsem přesvědčen, že Ježíš Vámi citovaný výrok nikdy neřekl. Více jsem o celém tomto problému napsal zde: http://www.i-ateismus.cz/2011/12/jan-versus-synoptici/

+1/−1
22.12.2012 15:29

M82a69r56t57i22n 67K88a76v21k24a88x 4774879285252

V čem je Janovo evangelium nejmladší? To nikdo neví. Datace je založena jen na zbytku evangelia datovaného kolem roku 100, což znamená jen to, že to v té době bylo sepsáno, či přepsáno.

0/0
22.12.2012 19:38
Foto

M47i12c33h60a12l 63H43a43n95k20o 4911218898412

Že Janovo evangelium je nejmladší je konsensem odborníků. Všeobecně uznávaná datace je mezi lety 90-100 n.l., tj. 60-70 let po Ježíšově smrti. Četl jsem, že je minimální šance, že by bylo sepsáno dřív; plně ale připadá v úvahu pozdější sepsání. Vaše informace o útržku Janova evangelia z roku 100 je IMHO mylná. Pokud já vím, tak první informaci o Janově evangeliu máme až z doby kolem roku 150 - a to je také skutečná horní hranice.

+1/0
22.12.2012 21:16

L19a78d63i73s57l40a72v 94J72í38l65e60k 9302609672631

V brzký konec světa věřil i Mistr Jan Hus a mnoho jeho následovníků, kteří termín upřesňovali, nakonec na březen 1420. Věřili, že přijde Kristus a dá vše do pořádku.

Já sám si pamatuji, že někdy na počátku 70. let minulého století za mnou pilně docházel svědek Jehovův, nosil mi Strážnou věž (tenkrát rozmnožovanou na psacím stroji) a mluvil o konci světa, který měl přijít myslím že v r. 1977. Po tomto datu noví členové nemohli dostat do ruky starší čísla Strážné věže a on se už taky neodvažoval přijít.

+2/−1
22.12.2012 12:20
Foto

M33i41c33h14a98l 23H84a76n97k60o 4481728458652

Jasně, a Ehrman ukazuje, že v něj věřili v podstatě VŠECHNY generace křesťanů v průběhu historie. V každé existovaly skupiny, které věřily, že zrovna oni to budou kdo konec světa zažijí. Mysleli si, že Ježíš mluvil o nich. Takoví jsou samozřejmě i dnes, a není jich málo. Viz onen známý kazatel z USA, a mnoho dalších, zdaleka nejen Svědkové Jehovovi.

+2/−2
22.12.2012 12:27

L10a77d57i67s42l60a24v 30J57í54l29e73k 9722669982801

V konec světa podle mayského kalendáře však věřili lidé napříč všemi světonázory.

0/−2
22.12.2012 12:32

R13i75c78h72a77r68d 16S89i27e33m11k64o 9220186664379

„A VY uvidíte Syna člověka sedět po pravici Moci a přicházet s nebeskými oblaky.“ (Mk 14:62)

Nenapadlo vás, že když dojde k těmto událostem, že budou vidět všude? I v říších smrti?

+1/−3
22.12.2012 11:56
Foto

M39i71c60h17a92l 87H98a52n43k74o 4861138398352

Ano,to samozřejmě měli být vidět všude. Problém je v tom, že nic z toho nenastalo. Ani apokalypsa, ani příchod Syna člověka z mraků, který by jak píšete byl vidět všude - nic. Ježíš tedy ve své centrální předpovědi selhal. Selhal v tom, co bylo jádrem jeho učení. Tedy byl falešným prorokem.

+2/−1
22.12.2012 12:04

R55i85c95h94a84r69d 10S67i95e92m86k40o 9430406954129

Až se tak stane, ještě se nestalo, tak to spatří i velekněz a ti co tam tehdy stali s ním. Pokud vám toto nestačí jako vysvětlení slov Ježíše....:-/

+1/−2
22.12.2012 12:08
Foto

M21i89c27h89a12l 22H59a15n92k13o 4321448968892

Takže vaše vysvětlení je, že Boží království přišlo k moci jen pro toho velekněze? :) To má být vtip?

+2/−2
22.12.2012 12:21

R65i76c64h70a47r15d 68S36i48e65m68k42o 9770726764599

Proč překrucujete má slova? Jestli stejně zacházíte se slovy bible, není divu že na tom jste tak, jak jste.

+1/−2
22.12.2012 12:24
Foto

M56i13c49h32a83l 69H23a37n23k95o 4791138918612

Já nic nepřekrucuji, pochopil jsem tak co jste psal. Pokud jste to tak nemyslel, pak vám nerozumím. Můžete tedy svou předchozí reakci napsat srozumitelněji?

+2/−1
22.12.2012 12:25

R34i13c76h40a26r32d 68S95i35e36m74k71o 9340576564339

toto jsem napsal: Až se tak stane, ještě se nestalo, tak to spatří i velekněz a ti co tam tehdy stali s ním. A toto vy: Takže vaše vysvětlení je, že Boží království přišlo k moci jen pro toho velekněze?

Já jsem psal, že už přišlo? Napsal jsem přece, že ještě se tak nestalo!!!

Tak proč vaše reakce? "Boží království přišlo"...

0/−2
22.12.2012 12:30

R48i82c55h45a98r82d 22S22i30e51m48k50o 9740676124769

Mk.9,1: na tuto vaši pochybnost odpovídají následující verše, od 2 do 7. Nikdy nevytrhujte verše z jejich souvislosti a mnohokrát budete muset čekat dost dlouho, než pochopíte smysl celého textu. Ale to vás už určitě doma učili. :-);-)

0/−3
22.12.2012 11:46
Foto

M74i23c62h90a12l 60H50a17n62k31o 4751748598592

Mk 9:2 je 6 dní po Mk 9:1. Mk 9:1 navazuje na předchozí, není úvodem k následujícímu, jak píšete. Z toho kontextu je to přece zjevné.

+2/−1
22.12.2012 12:01

R21i65c13h73a23r33d 66S91i78e21m89k56o 9870766804939

„Amen, říkám vám, že někteří z těch, kdo tu stojí, rozhodně nezakusí

smrt, dokud nespatří, jak Boží království přišlo v moci.“ (Mk 9:1)

říkám vám, že někteří s těch, kdo tu stojí....Po šesti dnech se tak stalo. Co vám je na tom nejasné? To co na hoře zažili Petr, Jakub a Jan bylo přesně to, o čem Ježíš hovořil.

0/−2
22.12.2012 12:06
Foto

M38i33c59h10a57l 70H65a54n71k97o 4741918238322

Ta věta začíná "A řekl jim: ". Tedy ZJEVNĚ navazuje na předchozí, a nikoliv na následující. Kromě toho, zdůrazňuji, že já zde jen prezentuji to, co je odborníkům už dlouho jasné. Viz např. ta Ehrmanova kniha, a nebo pokud neumíte anglicky, tak se to dočtete třeba i v Pokorného Literárním a teologickém úvodu do Nového Zákona. To co jsem zde dnes napsal, jsou opravdu mezi odbornou veřejností obecně známá fakta.

+2/−1
22.12.2012 12:24

R17i62c61h18a85r45d 76S61i43e44m83k94o 9120716444239

vysvětlení jste dostal, jestli vám více vyhovuje vysvětlení "odborníků" nemůžu vám pomoci. :-/ jak by řekl váš otec: "synu, i na tebe jednou dojde."

0/−3
22.12.2012 12:33

J83o68h23n 34P96e26t73r11e87s 3550214402751

...Kolik už lidstvo splodilo proroků....Ježíš Nazaretský je jen jedním z nich.Ovšem takhle ovlivnit masy-to konkurenci opravdu nemá! P.S.Aby nedošlo k omylu-já jsem člověk věřící,ale ne náboženství.Jen Bohu. Příjemné Vánoce všem.V

+5/−1
22.12.2012 11:39



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.