Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F25i12l17i91p 32S78m18o49l49a 9717868521957

Podle mě autor vůbec nepochopil, o čem víra v Boha a křesťanství jsou. Viz bod 2.:"Není vůbec jasné, proč by si měl Bůh, Tvůrce stovek miliard galaxií a tisíců milionů bilionů hvězd, usmyslet navštívit naši Zemi před 2000 lety v lidském těle, nechat se zde porodit lidskou matkou (!)" 

Bůh celý vesmír a svět stvořil kvůli člověku. Člověk byl stvořen, aby byl obrazem Božím. Člověk měl žít v ráji v Boží přítomnosti, ale žel dal člověku svobodnou vůli, a tak se člověk rozhodl pro život bez Boha, tedy pro smrt. Proto Bůh poslal svého Syna Ježíše Krista, aby člověka ze smrti vysvobodil. Takže celé stvoření bylo vytvořeno právě kvůli člověku.

0/0
24.12.2013 11:44
Foto

M20i35c48h35a38l 66H51a93n21k74o 4881938948412

Za prvé, mluvíte o své víře. Vy to ale píšete tak, jako by to byl nějaký objektivní fakt, podložená skutečnost.

A za druhé, pokud je celý Vesmír stvořen kvůli nám, proč je tak nepředstavitelně ohromný - a přitom z drtivé většiny prázdný? Proč stvořil Bůh 150 miliard hvězd, když cvičené oko jich na obloze je schopno vidět cca 6000? Kolem těch 150 miliard hvězd JEN V NAŠÍ GALAXII jsou pravděpodobně stovky miliard planet, světů, z nichž my lidé s největší pravděpodobností nikdy téměř nic neuvidíme - jak tedy můžete psát, že to stvořil PRO NÁS?

A to mluvím jen o naší galaxii - a takových galaxií existují zase stovky miliard, jen co jsme schopni vidět! Ty jsou naprosto mimo náš dosah - a přece jsou stvořeny "kvůli nám"? Opravdu? Obávám se, že to Vy si dostatečně neuvědomujete, jak velké je "stvoření", když s takovou samozřejmostí tvrdíte, že to vše je "kvůli člověku"...

0/0
24.12.2013 12:25
Foto

M48i70c24h35a97l 45H47a78n92k85o 4701278388682

A k té historce z Genesis: 

1) žádný Adam a Eva nikdy nebyli (Bible přece není učebnicí přírodopisu, jak už tu včera kdosi psal - nebo je?) a už jen proto je vaše poznámka o ničem.

2) ale OK, pojďme si vyprávět o věrohodnosti pohádky: PROČ se podle vás Adam s Evou rozhodli pro život bez Boha, a pro smrt, když byli v ráji a nesmrtelní? Opravdu to bylo SVOBODNÉ rozhodnutí? A nebo to mnohem spíš bylo rozhodnutí neinformované - prostě se nechali oblafnout hadem? A dále: myslíte, že věděli, že Bůh je absolutně důvěryhodný, rozhodně mnohem věrohodnější než nějaký had? Proč se potom "svobodně" rozhodli uvěřit tomu nevěrohodnému? I toto je absurdní představa: pokud se tak rozhodli, pak jistě nemohli vědět, že mají věřit Bohu a ne hadovi. I toto jejich rozhodnutí tedy bylo neinformované, byl to omyl. Proč měl za omyl přijít takový trest?

A HLAVNĚ - proč máme být za jejich omyl trestáni i my? Proč mají být za omyl rodičů trestány jejich děti, a vnuci, a pravnuci, a vlastně všechny následující generace?

A za poslední: jak by to vůbec vypadalo, kdyby Adam s Evou Boha poslechli? Zůstali by na světě jediní dva, nesmrtelní - a nikdo z nás by nežil? Nebyla by na světě tak trochu nuda?

Závěr: ten příběh, viděn jen trochu kriticky, VŮBEC nedává smysl.

0/0
24.12.2013 12:33

J42i11ř76í 30P41l61í78v11a 4255732305667

Víra je důvěra, že je něco pravda, ačkoliv to nevím jistě - mám to z doslechu a podobně. Kdyby něco bylo jisté, nebylo by třeba tomu věřit - byla by to pravda. Tertullianus: "Věřím, protože je to absurdní." Jenže nelze věřit každému nesmyslu. Proto církev podporuje věřící tzv. zázraky - událostmi, které je těžko ověřit, takže se jim dá buď veřit nebo nevěřit. Aby byl u katolíků někdo uctíván jako svatý, musí s ním být spojeny  nějaké zázraky. Když církev potřebovala prohlásit Jana Pavla II. za svatého, hledala se zázračná uzdravení ... až se našla. Ověřit je vědecky je ovšem těžké, ba je nutno, aby to bylo přímo nemožné. Jinak by se tomu nedalo věřit. Bůh sám je tak nejasná záležitost, že se tomu dá jen věřit nebo nevěřit. Ale většinou potřebujeme něčemu věřit. někdo se bez Boha obejde, jiný v něm má oporu.

0/0
24.12.2013 11:43
Foto

Z55d50e50n23ě23k 96T90r40i47n35k23e72w51i14t27z 6264493

Jsou jen dvě fundamentální víry.

- starší víra v existenci Boha           - idealistická

- novější víra v existenci objektivní reality, nezávislé na tom, co si o ní myslí živočich   

  člověk                                            - materialistická

  O té první víře se dá jen spekulovat, není potvrzována lidskou zkušeností.

  Ta druhá je prověřována a potvrzována vědeckým zkoumáním vesmíru - objektivní    reality. Ovšem její poznávání nemůže být nikdy ukončeno, zvláště pak živočichem    druhu homo sapiens, který určitě vyhyne v důsledku nevyhnutelného zániku naší    sluneční soustavy.

0/0
24.12.2013 10:41
Foto

M77i17c10h97a19l 92H43a54n56k41o 4261398328962

Nevím jestli je víra v existenci Boha fundamentální... ale ten druhý bod jste napsal moc pěkně. Ano, věřím v objektivní realitu, nezávislou na nás. A to asi opravdu je fundamentální víra.

0/0
24.12.2013 11:40

J92a67r52o93s96l64a79v 87M78i86k89u42l28a 3377351256

Nějak jste si ty kategorie poznání moc zjednodušil. Můžeme si je představit asi takto:

1) vědění - shoda se skutečnost prakticky 100% (sem patří i to 2+2=4, ne do víry)

2) myšlení - shoda se skutečností dosti vysoká (vytvoření nové informace z několika starých)

3) víra - shoda se skutečností žádná. Jde v podstatě jen o přání, aby něco bylo.

Závěr: Každá víra je slepá.!

0/0
24.12.2013 6:08

V24i44k39t33o17r 73S31o56u61č17e95k 5656805808618

Ze špatné úvahy vychází špatný závěr. 2) Křesťané mají docela dobrou představu proč Bůh přišel na svět jako člověk. Celá věc je dost složitá a je jasné, že nevíme vše, ale máme dobrou představu. 3) Zanechal tady církev (mimochodem ta svědectví jsou na bázi očitých svědků) 4) viz. 2. 5) Opět špatně, je to mnohem složitější a to se zase vracím k bodu 2.

Predikce se plní ať už to bylo zničení chrámu a nebo i samotný Ježíš na kterém se naplnily mnohem starší předpovědi. Modlitby fungují, říkám z vlastní zkušenosti.

Říkáte, že se ve svém úsudku zmýlili. Tato pasáž je hodně směšná. Když někdo zemře násilnou smrtí tak se těžko zmýlíte jestli je živý nebo ne. Pak je tady ještě ta věc, jako 2000 let historie, kdy se také odehrávali věci, které nespadají do kategorie běžných zkušeností a potvrzují křesťanskou víru.

Každý křesťan musel projít fází, kdy zvažuje argumenty pro a proti, ale nemůže tak činit povrchním způsobem. Taková úvaha není možná pokud nechápete a ani nedokážete správně formulovat klíčové body křesťanské víry.

0/0
23.12.2013 23:02

R17o50b41e55r30t 57H17o61r46á60č98e30k 5192646906655

Jde o nepochopení slova "víra". Nejde o viru v boží existenci, ale v boží záměr.

0/0
23.12.2013 22:44
Foto

M18i38c41h96a85l 15H25a32n70k20o 4891858118972

Že v křesťanství nejde o víru v boží existenci jsem dost jasně napsal v tom článku.

0/0
24.12.2013 11:38
Foto

L97u16d26v78í49k 11W72i17e76j17o62w96s77k34i 3851636662656

3. Evangeliste cerpali od ocitych svedku, sam Pavel je apostol a ocity svedek Jezisova zjeveni. O Pavlovi z Tarsu si prectete vice. Jeho obrat o 180 stupnu Vas, jako logicky smyslejiciho cloveka, bude muset provokovat.

6. A co to podle Vas dokazuje? Krom Jezise vstal z mrtvych jeste Lazar, ale to jen tak naokraj.

7. Bud tomu budete verit nebo ne. Otazka je, nakolik Vas dostupna fakta presvedci o tom, ze Jezis byl tim, za koho se prohlasoval.

8. a 9. V tomto bode Vas opet odkazu na nelogicky obrat apostolu po Jezisove smrti. Apostolove byli obycejni lide, kteri samozrejme premysleli v kontextu doby a judaismu. Ten ocekaval Mesiase na urovni krale Davida, ktery zatoci s Rimany. Beranka boziho urcite nikdo necekal. I apostolove verili, ze do Jeruzalema vjede jako vitez, ktery osvobodi Izrael silou. Proto Jidas zradil, chtel to urychlit, Jezise vyprovokovat, nejakych 30 stribrnych mu bylo u zadele. :) Tito apostolove, kteri se hrde k Jezisovi hlasili, po jeho ukrizovani se strachem zalezli a vubec se neukazovali. Pak najednou vylezli a zacali o Jezisovi neohrozene kazat, pritom jim hrozila smrt a take je az na tusim jednoho dostihla. Neni to divne? Predstavte si, ze neco, v co verite zmizi a vy jste zjistil, ze to byla jen iluze. Bojoval byste za iluzi a riskoval zivot? Asi tezko. Odpoved dava evangelium vetou "Ukazal se dvanacti". A asi je o svem vzkriseni a "vyhrou" nad smrti presvedcil, jak vidno dodnes.

10. Tady s Vami souhlasim. Krestane cekaji na druhy prichod Jezise jako Zide stale na prichod mesiase. :)

Urcite jsem Vas o nicem nepresvedcil a ani to nebyl muj zamer, ale treba jsem Vas nasmeroval na dalsi oblasti, ktere muzete prozkoumat. Pokud to myslite vazne, budete muset hodne otevrit svou mysl i srdce. Tak jednoduche, jak jste to sepsal to opravdu neni. Taky si polozte otazku: Veri miliarda lidi, mezi nimiz jsou spicky ze vsech oboru, preludu? Jste chytrejsi nez oni? Pekny vecer a klidne proziti vanocnich svatku. Diky Bohu za ne. ;)

+1/0
23.12.2013 22:41
Foto

M95á98r66i34a 82T93v55r91d27o69ň44o39v70á 8168621477539

Verím vo vzkriesenie Ježiša a je množstvo historických dôkazov, že u vzkrieseniu naozaj došlo.

Spomeniem úzky výber faktov, ktoré sú podopreté toľkými dôkazmi, že väčšina historikov, ktorý sa zaoberajú problematikou vzniku kresťanstva, ich prijímajú ako fakty.

Vysvetlím, čo si predstavujem pod pojmom "úzky výber faktov." Keby ste zhromaždili ateistických aj kresťanských historikov a požiadali by ste ich, aby napísali zoznam faktov o Ježišovi a jeho nasledovníkoch, na ktorom sa všetci zhodnú, dostali by ste úzky výber faktov, ktorý by vyzeral asi nasledovne.

Ježiš bol ukrižovaný počas vlády cisára Tibéria a na následky ukrižovania zomrel.

Ježišovi nasledovníci hlásali, že Ježiš vstal z mŕtvych a videli ho vzkrieseného.

Hlásali to v Jeruzaleme (teda v mieste udalostí) a krátko po ukrižovaní, teda v čase, keď sa dalo overiť veľa skutočností (napríklad, či je hrob prázdny). Za svoje presvedčenie, že Ježiš vstal z mŕtvych, boli ochotní znášť prenasledovanie a zomrieť. Väčšina učeníkov aj zomreli mučeníckou smrťou.   Toto boli fakty, na základe ktorých som uverila v Ježišovo vzkriesenie.

0/0
23.12.2013 22:30
Foto

M81á51r69i62a 28T58v40r31d78o10ň18o80v38á 8688141547939

Neskôr som sa dočítala, že historik Gary Habermas zozbieral viac ako 2200 vedeckých štúdií, ktoré boli od roku 1975 napísané na túto tému a zostavil zoznam minima faktov, ktoré sú podopreté toľkými dôkazmi, že väčšina učencov, vrátane skeptikov a ateistov, ich akceptuje ako fakty a vytvoril zoznam, ktorý bol veľmi podobný tomu môjmu zoznamu.

Toto je zoznam "minima faktov", ktorý zostavil Habermas:

Ježiš zomrel pri ukrižovaní.

Ježišovi učeníci verili, že vstal a ukázal sa im.

Obrátenie prenasledovateľa cirkvi Pavla na základe zjavenia vzkrieseného Ježiša.

Obrátenie skeptického Ježišovho brata Jakuba, taktiež po údajnom vzkriesení. Ježišov hrob bol prázdny (na tomto fakte sa ale zhodne asi iba 75% odborníkov). Ako si tieto fakty interpretujete? Väčšina neveriacich tvrdí, že učeníci mali halucináciu. Avšak ako mohol mať halucináciu nepriateľ Pavol, ktorý sa Ježišom nesmútil? Ako mohol mať halucináciu skeptik Jakub, o ktorom som písala tu? http://tvrdonova.blog.idnes.cz/c/387670/Co-historici-vypatrali-o-Jezisovom-bratovi-Jakubovi.html

0/0
23.12.2013 22:33
Foto

M86i44c73h25a22l 69H86a31n41k37o 4761168118982

Mě ale docela překvapuje, že nikdo nechce polemizovat s tou mou hlavní tezí: že křesťanská víra je slepá. Že opačná teorie je přirozená a pravděpodobná, zatímco teorie "křesťanství je pravdivé" má řadu velmi nepřirozených až absurdních předpokladů, plynou z ní chybné predikce, a má prakticky nulovou podporu na úrovni faktů.

Nebo alespoň zkuste někdo zdůvodnit, že je epistemologicky legitimní mít víru tohoto druhu! Existuje nějaký další problém, kdy takto postupujeme?

+1/0
23.12.2013 22:28

M58i34l51o44š 93D13v47o46ř67á45č54e82k 2855748620584

Mozna byste si mel soucasne polozit otazku, na prinos pro vas osobne, pokud by tak nekdo ucinil.

0/0
23.12.2013 22:40
Foto

M64i88c44h83a71l 88H32a41n21k64o 4471318898802

Dobrá otázka! :) Ten přínos pro mě osobně je jasný:

1) pokud by dotyčný uspěl, a ukázal by mi, v čem se mýlím, tak bych třeba zjistil, že na křesťanství nakonec něco je. A je-li opravdu pravdivé, pak by to pro mě znamenalo spásu... což by měla být motivace i pro toho dotyčného, ne?

2) no a pokud by neuspěl, pak by se nestalo celkem nic: možná bych měl dobrý pocit, že se nevyhýbám kritice, a že jednám tak jak se jednat má: totiž POCHYBOVAT o svých přesvědčeních, a být ochoten je přehodnotit...

0/0
24.12.2013 10:47
Foto

M34á29r78i50a 82T38v93r74d10o16ň56o28v97á 8288411357949

Ja som na to reagovala: Kresťanská viera nie je slepá, lebo pre Ježišovo vzkriesenie máme množstvo historických dôkazov, ktoré ak niekto ignoruje, tak SLEPO ignoruje fakty.

0/0
23.12.2013 23:01

V33i72k75t47o42r 31S39o20u35č91e40k 5796555818578

V tomto ohledu, ale s vám nikdo z křesťanů souhlasit nebude.

0/0
23.12.2013 23:06

F65i43l25i75p 42S12m45o67l83a 9647828861647

Podle mě nulová podpora na úrovni faktů neznamená, že to tak doopravdy nebylo. Hlavní problém většiny lidí je, že jakmile se něco stane mimo logické vysvětlení, tak je to nesmysl. Ale pokud přijmete fakt, že Bůh existuje, pak je přirozené, že se budou dít věci mimo rozumové vysvětlení.

0/0
24.12.2013 10:35
Foto

M72i70c90h15a26l 40H74a55n51k48o 4121898688242

Víte co, tak si dejme myšlenkové cvičení. Řeknu, že JÁ jsem vtělený bůh. Pro toto moje tvrzení existuje nulová podpora faktů. Zkuste zdůvodnit, proč je to nesmysl!

0/0
24.12.2013 14:47
Foto

M90á97r24i28a 28T58v90r84d82o52ň98o32v58á 8648881217649

Ja vám poviem len jednu vec: "To môže povedať každý. Daj mi dôkaz!" A Ježiš to urobil. Povedal, nech mu veria kvôli skutkom, ktoré urobil (z nich najväčší je zmŕtvychvstanie)

0/0
24.12.2013 20:30
Foto

L54u66d65v48í44k 85W23i48e80j35o15w27s40k35i 3161276212476

Budu toho litovat, ale utrousim delsi komentar. Je urcite dobre, ze se nad temito vecmi zamyslite, nejste prvni ani posledni. Jen si dejte pozor, aby se z Vas nestal krestan, az se do toho ponorite mnohem hloubeji. Podstatou viry je Vira a ta uz ze sve podstaty v sobe nemuze obsahovat evidenci, kterou nekolikrat zminujete. To proste nejde dokazat vedecky, stejne tak jako nelze vedecky dokazat, ze existoval Napolean. Ani ocite svedky nemate. Neco dokazat vedecky znamena provest mereni a pozorovani za urcity podminek. Toto nelze na viru aplikovat. Pokud jde o krestanstvi a hledani "faktu", je treba pristoupit k historickopravni analyze a ptat se, kolik opisu dane "literatury" mame, jake obdobi uplnyulo mezi udalosti a prvnim zaznamenanym zdokumentovanym materialem, jaka je verohodnost toho, co je tam napsano nejenom z hlediska obsahu, ale i geografickych a historickych udalosti. Nebudu se rozepisovat obsahle, na to tady neni misto, ale kdyz budete patrat, tak prijdete na zajimave veci. Pokud mate zajime, mohu Vam doporucit literaturu. Ted k Vasim "Pritom vsak" bodum. :)

1. To je nejak dokazano? ;)

2, 4 a 5. Protoze mu na cloveku zalezi. Krestanstvi uci, ze mzdou hricu je smrt. Vezmeme-li, ze hrisna muze byt uz myslenka, tak je to dost drsne a ja s timi sam mam problem a moje chapani toho je jine. Nicmene vychazejme z teto premisy, tak to proste bible rika. Nejlepe to zdokladuji na trochu jednoduchem prikladu, ale pro ilustraci snad poslouzi. U soudu se objevila mlada zena za dopravni prestupek, ktery spachala. Mzdou prestupku je v tomto pripade trest vezeni nebo vysoke pokuty. Zena ale nemela dostatek penez a vezeni (smrt) je nevyhnutelna. V tom soudce (Buh) vstal, svlekl talar a sestoupil dolu (na zem) k zene a pokutu zaplatil (zemrel), protoze to byla jeho dcera (lidske hrichy).

Smyl tak hrichy vsech lidi svou krvi.

Pokracovani v dalsim komentari. :)

0/0
23.12.2013 22:21
Foto

M53i64c45h33a95l 78H89a27n91k82o 4661748858442

ad 1) Dokázáno to jistě není, ale máme přece empirickou evidenci. Na světě žilo v historii něco přes sto miliard lidí. Rozdíl mezi námi je, že já si myslím, že Bůh se nikdy do nikoho nevtělil, a vy říkáte, že z těch sto miliard lidí se to stalo právě jednou. Za této okolnosti bych si myslel, že ten jeden případ ze sto a více miliard by měl být proklatě dobře podložen, aby tomu člověk mohl věřit. Jenže on není. (nebo je?)

0/0
23.12.2013 22:33

J85a92r44m33i29l79a 14Č83e74r47n92á 2536722549566

R^  Ano, nic není jisté, bůh nebo bozi už vůbec ne.

0/0
23.12.2013 22:12

M45i80l20o21š 21D33v74o41ř57á87č75e31k 2525138560734

Velmi spravne, nic neni jiste. Ani to, ze 'Buh' neni.

0/0
23.12.2013 22:21

J94a90r29m33i94l12a 85Č47e17r62n78á 2276522789326

Je nekonečně mnoho věcí, které si někdo může vymyslet. Samé nesmysly - kočka s pěti hlavami. člověk vysoký deset metrů, kulová krychle, bůh, čert, anděl... Nekonečně mnoho nesmyslů. Nepřemýšlím, že by snad mohla existovat kočka s pěti hlavami, protože je téměř jisté, že taková neexistuje. Až mi někdo ukáže kočku s pěti hlavami, pak uvěřím, že taková kočka existuje, jinak nemá smysl s ním ztrácet čas. Důkazní břemeno je na něm, ne na mně.

0/0
23.12.2013 22:46

M33i42l80o20š 71D54v63o61ř68á53č44e55k 2565978370104

Elektron obihajici kolem jadra atomu jste videla? Hledela vlastnima ocima celou noc do okularu astronomickeho dalekohledu? Chapete trebas umelou inteligenci?

I kdyby bylo krestanstvi jen filosofii vzdalenou vlastni vire, vzdalenou skutecne podobe Boha, neni filosofii spatnou. Jen ta lidska interpretace obcas dost kulha.

0/0
23.12.2013 22:58

D37a11n52i11e34l 48R58e54i59c43h12e58l 8429159323

Obzvlášť bod 3) mě neustále fascinuje:)

0/0
23.12.2013 22:08
Foto

M61i34c64h43a49l 41H40a11n19k42o 4311748888482

Ano ano, a mluví o tom minimálně dva verše, jen co já vím:

Lk 24:51 a zatímco jim žehnal, začal se jim vzdalovat, jak byl unášen vzhůru do nebe.

Sk 1:9,10 Po těch slovech byl před jejich zraky vzat vzhůru a zmizel jim z očí v oblaku. Zatímco se upřeně dívali, jak odchází do nebe, hle, přistoupili k nim dva muži v bílém rouchu

0/0
23.12.2013 22:09

M54o86j20m16í34r 76R74o50d54e83n 6736865315767

Před 2 tisíce lety nebylo ani vidu a slechu o nějaké té fyzice, chemii a to co nám poskytuje dnešní doba.

Lidi se hodně museli snažit aby přežili a to i samotné společnosti, nebylo moc času na filozofie a komunikace.

Dnes kdy už svět není tajemný a má své zákony, příčiny a důsledky, tak to co vzniklo a má otisk v dávných dobách už je jak si pro někoho archaické.

Je potřeba říci i ono B a což je výzva naší doby, epocha duševenství, což je hlubší a osvícenější chápání podstaty všeho a v delším časovém kontextu.

To B je že lidské společenství není jedná podstaty a tahu, myšlení, ale je to ekosystém s určitou společenskou rozmanitostí, kde část prostě vnitřně tíhne a potřebuje tento svět a tak jej vidí a nemá smysl jej vykořeňovat.

Naopak po století různých inženýrství, sociální, ideologistické, nacionalistické, ideologické atd. , jež  jednak přineslo milióny mrtvých a jedna rozvrácené posttotalitní společnosti, je důležité zachovávat společenskou rozmanitost - biodiverzitu. Chápat společnost jako společenství různých skupin lidí jež mají různé vnitřní potřeby a tahy, dát jim prostor a odpovědnost a jen se snažit  toto společenství jen vyvažovat. Jestli mají vnitřní potřebu a tah i vidění božského světa, tak ať mají, nemá smysl jim nějak to brát, hlavní je ať to nevnucují druhým, jež mají jiný tah a potřebu, kde už víra i jsoucí tah má jinou podobu :-).

+1/0
23.12.2013 21:52

M69i95l31o56š 46D90v19o90ř22á58č95e69k 2365908190794

Spolecenska diverzita je skvela vec, uz proto, ze je tezke takovou spolecnost ovladnout.

0/0
23.12.2013 22:05
Foto

M59i59c20h98a71l 32H94a34n64k39o 4801178508892

Jasně! Určitě. Ale to přece neznamená, že různé názorové proudy ve společnosti by spolu neměly polemizovat, ne?

0/0
23.12.2013 22:08

M55i27l63o70š 14D87v84o83ř82á78č57e41k 2385248460964

Ale ano. Jenze vira je neco jako propojeni neuronu v mozku. Buh neni mimo cloveka, Boha si clovek nosi v sobe. Zvlaste u lidi vzdelanych a inteligentnich, kteri hledaji odpovedi na zakladni otazky nasi existence a vedomi, dostava jinou podobu, nez na kterou jsem byli doposud zvykli. Je volnejsi i kdyz v mnohem navazuje na puvodni podobu.

+1/0
23.12.2013 22:20
Foto

K85a64r69e94l 34B63o86h58á53č73e70k 1661267646834

Před dvěma tisíci lety ofc bylo vidu i slechu...o fyzice a chemii :)

0/0
24.12.2013 10:52
Foto

M68i10c66h40a41l 98H31a12n34k94o 4751798628672

A co z toho plyne? :) Má to nějaký vztah k našemu tématu?

0/0
24.12.2013 11:38
Foto

K43a18r58e37l 77B74o21h21á26č36e68k 1671197956434

Jistě...vztah je zřejmý ...je to reakce na začátek příspěvku Mojmíra Rodena :)

0/0
24.12.2013 11:42

A31n68t29o97n20í56n 74T96r81č47á74l82e40k 6749284536107

Lidé tolerují rybáře, šachisty, filatelisty, atd. ale existence věřících jim dává otázku- co když na tom něco je? Posmívají se- 1+1+1=1 a tomuto věří křesťané. Stačí změnit znaménka a výpočet je správný- 1x1x1=1...

0/0
23.12.2013 21:46
Foto

M29i25c45h25a43l 87H51a53n71k51o 4731978728322

Ovšemže si říkám, co když na tom je... právě proto se nad tím zamýšlím, a snažím se dát dohromady argumenty pro a proti.

Možná byste se i vy měl učinit něco podobného v opačném gardu. Každý by IMHO měl...

0/0
23.12.2013 21:47
Foto

M12i87c79h65a74l 77H69a16n91k45o 4361218618932

Mimo to jsem si nevšiml, že by rybáři, šachisté či filatelisté činili nějaká kontroverzní tvrzení o světě, která by navíc vydávali za Pravdu s velkým P...

+1/0
23.12.2013 21:49

A43n45t92o72n35í48n 51T73r80č98á43l27e75k 6359674816767

Na to bych doporučil knihu Malý kompas víry, napsal ji Max Kašparů-psychiatr...

0/0
23.12.2013 21:53

J34i58ř44í 85K13i74n98d50l 2838937363797

sv. Augustin, na kterého se obrací církev, se vyjádřil ve svém výkladu Geneze, kde jasně píše, že Písmo sv. není přírodovědeckou učebnicí, nýbrž sdělením o Boží lásce k člověku.

+2/−1
23.12.2013 21:24
Foto

M18i14c80h92a17l 17H78a78n47k58o 4301588318882

Ano, a proto jsou v něm kapitoly jako Numeri 31?

0/0
23.12.2013 21:36
Foto

M46i47c98h51a11l 33H25a21n76k75o 4741908688462

Dovolte mi citovat:

Mojžíš se však na velitele vojska, na vůdce tisíců a stovek, kteří se vraceli z válečného tažení, rozhněval: „Vy jste nechali všechny ty ženy naživu? Vždyť právě ony na Balaámovu radu svedly syny Izraele od Hospodina k Peorovi. Kvůli tomu přišla na Hospodinovu obec ta rána! a Pobijte tedy všechny chlapce. Pobijte i každou ženu, která už spala s mužem. Všechny dívky, které ještě nepoznaly muže, si nechte živé. (Num 31:14-18)

Sdělení o Boží lásce k člověku, říkáte... Hm. Nevím, no...

+1/−1
23.12.2013 21:38
Foto

M52i88c40h21a71l 64H76a27n49k19o 4671568888432

Teď mě napadá: silně pochybuji o tom, že toto sv. Augustýn napsal. Naopak vím, že ještě mnohem později brali i církevní autority a teologové přírodovědecká tvrzení v písmu naprosto vážně.

Ten váš citát znám já od Jiřího Grygara. Jestli ho řekl někdo dřív, je dost možné, ale velice bych se divil, kdyby to byl sv. Augustýn. Mohl byste své tvrzení prosím doložit konkrétní citací a odkazem?

0/0
23.12.2013 22:02



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.