Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V54á33c95l41a78v 16V69i70l27í79m35e96k 2655297268

To jste si dovolil dost. V jednadvacátém století, kdy je každému vše jasné. Jen nikdo neví, jak to je.

0/0
22.12.2012 19:24

M95a68r72t53i95n 89K69a24v55k47a62x 4974529715982

Ježíš nemá nic společného s apokalypsou, stejně jako nebyl prorok. Evangelia nejsou o apokalypse. Co se týká vašich citací, tak směřují k jednomu. Ukřižování a vzkříšení Krista. Ne o konci světa za života Ježíšových následovníků a učedníků.

0/−2
22.12.2012 19:00
Foto

M51i70c44h72a37l 64H74a37n11k56o 4101138888152

Ježíš nemá nic společného s apokalypsou, protože vy to říkáte. Chápu. Rv

+1/0
22.12.2012 19:22

M78a14r15t74i29n 23K20a52v19k47a82x 4844199495932

Ne, protože to říkám. Protože on s ní nic společného nemá ve smyslu obsahu článku. Předpovídá snad někde apokalypsu? Ani v jednom případě. Zkuste si jen pročíst listy a spisy prvních křesťanů, jak oni to vnímali. Mnozí z nich byli žáci Apoštolů.

0/−1
22.12.2012 19:31
Foto

M25i18c26h97a28l 37H63a61n92k90o 4601308418702

Příchod Syna člověka nastane jako blesk – rozzáří oblohu od východu až na západ. Kde je mrtvola, tam se slétnou supi.„Hned po soužení oněch dnů‚ slunce se zatmí a měsíc nevydá světlo, hvězdy budou padat z nebe a nebeské mocnosti se zachvějí.‘ Tehdy se na nebi objeví znamení Syna člověka a tehdy budou všechna pokolení země kvílet a spatří Syna člověka přicházet na nebeských oblacích s velikou slávou a mocí. A on pošle své anděly s hlasitou polnicí a ti shromáždí jeho vyvolené ze čtyř světových stran, od jednoho konce nebe až po druhý. (Mt 24:27-30)

Tohle je podle vás o čem? O Ježíšově ukřižování, že?

+2/0
22.12.2012 19:35

M96a95r86t80i19n 76K42a57v32k32a58x 4874989615952

To je druhém příchodu Krista a jeho soudu. Ne o apokalypse.

0/0
22.12.2012 19:41
Foto

M88i52c55h35a43l 84H47a82n14k70o 4761258518212

Druhý příchod Krista je víceméně to, o čem se tu bavíme. Já to tak nenazývám, protože ten termín je nepřesný - v Bibli nic o druhém příchodu Krista ani o jeho návratu ani o ničem podobném není. Autoři epištol mluví soustavně o PŘÍCHODU Krista (nikoliv o návratu nebo druhém příchodu), a evangelisté mluví o příchodu Syna Člověka. Takže tak.

+2/0
22.12.2012 20:00
Foto

M83i67c91h78a80l 21H51a95n14k98o 4711618678852

A Pavel píše v 1 Kor 7:29-31 o čem?

+2/0
22.12.2012 19:36

M93a49r40t37i11n 65K13a48v15k94a97x 4844589235822

To snad víte, když to studujete:

30a kdo pláčou, jako by neplakali, a kdo jsou veselí, jako by nebyli, a kdo kupují, jako by nevlastnili,

31a kdo užívají věcí tohoto světa, jako by neužívali; neboť podoba tohoto světa pomíjí.

32Já bych však chtěl, abyste neměli starosti. Svobodný se stará o věci Páně, jak by se líbil Bohu,

33ale ženatý se stará o světské věci, jak by se zalíbil ženě, a je rozpolcen.

34Žena bez manžela nebo svobodná dívka se stará o věci Páně, aby byla svatá tělem i duchem. Provdaná se stará o světské věci, jak by se zalíbila muži. 35To vám říkám, abych vám pomohl, ne abych vás uvedl do nesnází, ale abyste žili důstojně a věrně lnuli k Pánu bez rozptylování. 36Domnívá-li se někdo, že jedná nečestně vůči své snoubence, která je už ve zralém věku, a že se patří, aby si ji vzal, ať udělá, co chce: nehřeší. Ať se vezmou. 37Ale kdo je v nitru pevný, nic ho nenutí, má v moci svou vlastní vůli a pevně se rozhodl, že se s ní neožení, jedná dobře. 38Takže kdo se ožení se svou snoubenkou, jedná dobře, ale kdo se neožení, udělá lépe. 39Žena je vázána zákonem, pokud žije její muž. Jestliže muž umře, je svobodná a může se vdát, za koho chce, ale jen v Kristu. 40Po mém soudu bude však pro ni lépe, zůstane-li tak; myslím, že i já mám Ducha Božího.

0/−1
22.12.2012 19:46

M19a41r61t89i45n 48K64a65v18k27a50x 4544929485552

Jen dodám, že ten list není o blízkém konci. což je jasně vidět po těch verších co jste si vybral;-)

0/−1
22.12.2012 19:48
Foto

M63i80c27h61a87l 63H40a49n23k85o 4181448628962

Samozřejmě že právě tahle pasáž JE o blízkém konci.

+2/0
22.12.2012 19:52
Foto

M80i95c61h37a23l 93H67a20n70k32o 4471398828312

Ano, opsat to z Bible umím taky. Jestli jste si ale nevšiml, tak Pavel zde mluví docela podivně. Proč např. udělá lépe ten, kdo se neožení? (verš 38) No protože už nezbývá mnoho času, a svět jak ho známe končí. Ztrácet čas světskými záležitostmi teď, na konci věků, nemá smysl.

Doufám, že jste schopen ten text, co jste tak pěkně dokázal zkopírovat, pochopit, a trochu se nad ním zamyslet :(

+2/0
22.12.2012 19:52

M19a60r21t20i10n 59K41a26v67k96a34x 4284789915472

Opsal jsem to kvůli tomu, že úmyslně vynecháváte co následuje. Lépe udělá ten, kdo se neožení není kvůli konci světa. Viz list Klimenta Římského, jde o stav svatosti, odevzdání se Bohu v celibátu. Ale víte co? Hezké svátky. Třeba jednou si něco nastudujete.;-)

0/−1
22.12.2012 19:56
Foto

M14i36c13h11a68l 36H31a87n26k79o 4541878528202

Hezké svátky i vám ;)

+1/0
22.12.2012 21:13
Foto

M93i24c58h79a18l 39H62a73n96k44o 4121648648372

A vůbec, zkuste nějak shrnout Markovo evangelium! Zkuste ho v pár větách převyprávět! Ježíš přišel na zem, aby ... aby co? Udělal nějaké ty zázraky, uzdravil pár nemocných, nechal se ukřižovat, a pak aby vstal z mrtvých? Tohle podle vás Marek popisuje? Tohle je jeho příběh?

+1/0
22.12.2012 19:40

M64a13r93t24i74n 71K65a94v43k37a24x 4934869715932

Proč bych to měl dělat? Není můj problém, že vy v tom vidíte něco jiného než křesťané po dva tisíce let:-)

0/−1
22.12.2012 19:42
Foto

M39i54c70h87a15l 72H82a74n47k69o 4611848398392

Různé skupiny křesťanů viděli své náboženství po ty dva tisíce let dosti dramaticky odlišně. Viz všichni heretici, ale i schizmata a velké církve: protestanti, pravoslavní, Katolíci, Svědkové Jehovovi, atd. SPOUSTA křesťanů to chápala tak, jak popisuji já - například zrovna apoštol Pavel.

+2/0
22.12.2012 19:47

M67a97r13t71i92n 32K23a85v39k22a80x 4534989795312

Lžete, pravoslavní spolu se římany byli svědky, Ty církve se dostaly do rozkolu až v 11.století. Lutherani to vidí také stejné, a pak jsou další, arménská církev, chaldejská a další. Vidím, jak to chápete vy, ale apoštol Pavel by nechápal Vás;-)

0/−1
22.12.2012 19:51

F65e24l51i89x 79H67o88r41á76k 8591640818376

Na to vás užije. Patlat se v biblických textech a hledat v nich moudra, která  n e e x i s t u j í. To je tak asi vše, co jsem vám chtěl sdělit. :-) R^

0/−1
22.12.2012 18:54

V55i53k22t86o36r 65S74o38u20č32e92k 5496805538258

To co říkáte vyplývá z nepochopení textu a vytržení vět z kontextu. Předně boží království neznamená konec světa. Pak by totiž Ježíš nemohl říct (Lk 17:20-21): "Když se ho farizeové otázali, kdy přijde Boží království, odpověděl jim: „Království Boží nepřichází tak, abyste to mohli vypozorovat; ani se nedá říci: ‚Hle, je tu‘ nebo ‚je tam‘! Vždyť království Boží je mezi vámi!“" Mk 13:30 se týká zničení chrámu a přesně k tomu došlo. Učedníci se obdivují kráse chrámu a Ježíš jim řekne, že bude zničen. Na to se ho zeptají kdy a jak se to stane. Je pravda, že první křesťané očekávali, že druhý Ježíšův příchod nastane velmi brzy, což se nestalo. Ježíš také sám říká, že on (Mk 13:32 ani Syn = Ježíš) neví kdy má nastat konec světa. Proto nemůže v jednu chvíli tvrdit o konci světa že nastane v tomto pokolení a v další větě tvrdit, že neví. Pak by to nedávalo smysl. Tento fakt jste evidentně přehlédl. Stejně tak se mýlíte, když tvrdíte, že hlavním Ježíšovým poselstvím je konec světa. Tak tomu není.

+2/−2
22.12.2012 16:25
Foto

M58i16c60h73a12l 52H81a55n20k93o 4591708778662

Já zareaguji nejdřív na tu druhou polovinu Vašeho příspěvku: evidentně jste přehlédl, že přesně na ten verš Mk 13:32 jsem v tom svém článku reagoval. Přečtěte si ho prosím ještě jednou pořádně. Odpověď zní, že ten verš říká, že nikdo nezná přesný den a hodinu kdy konec nastane - což ovšem vůbec neznamená, že nelze říct, že apokalypsa měla nastat během Ježíšovy generace. Všimněte si prosím, že ta dvě tvrzení vůbec nejsou v rozporu. Ježíš mohl klidně říct, že apokalypsa nastane tento týden, ale přesný den a hodinu nikdo nezná, a ani tak by si neodporoval. Zkuste se nad tím prosím zamyslet.

+2/0
22.12.2012 18:39
Foto

K36a22r38e50l 84Á39b84e98l93o27v42s14k92ý 7559910573502

Promiňte, nehodlám se zde pouštět do nějakých větších akcí (nemá to valného smyslu), ale nemohu se ubránit dojmu, že "netušíte" především vy (asi ztraceno v překladu nebo slovíčkaření, především u různých badatelů z jedné či druhé strany, kteří pro různé detaily nevidí to podstatné, celkem příznačné); mluvíte-li a oháníte-li se zde neustále Božím královstvím, pomněte alespoň jednu maličkost, kterou jako mnoho jiných v záplavě různých argumentů a protiargumentů přehlížíte, a která jednoznačně dokazuje, jak velice se mýlíte nejen vy, ale všichni ti "odborníci" ... totiž Ježíšovu odpověď a tvrzení, že "jeho království, není z tohoto světa" ... co tím asi chtěl říci?;-) A jak v tomto světle vyznívá vaše tvrzení o nastolení utopické spravedlivé společnosti pod svrchovanou vládou - Boží království? Domnívám se, že jste vůbec nic nepochopil. Bádejte ale klidně dál, třeba jednou pochopíte ... ;-D

+3/−4
22.12.2012 13:14
Foto

M97i23c73h81a69l 97H89a78n83k73o 4971128918752

Zdravím, to je škoda že se o tom nechcete pobavit víc :( Zareaguje alespoň na to, co jste napsal. Já o verši 18:36 Janova evangelia samozřejmě vím. Potíž je ovšem v tom, že to píše právě Jan. Janovo evangelium je nejmladší ze všech čtyř, tedy nejvíce vzdálené historickému Ježíši. Ježíš je v něm líčen zásadně odlišně od všech zbývajících třech evangelií. Mluví jiným stylem, nepoužívá podobenství, má jinou teologii. Ježíš podle Jana káže úplně o něčem jiném než podle Synoptiků, Jan Ježíši připisuje naprosto zásadní a klíčové výroky (Já a Otec jedno jsme! nebo "Dříve než Abraham, já jsem") kterých si přitom žádný jiný autor "nevšiml"... Ze všech těchto důvodů i z mnoha dalších jsem přesvědčen, že Janovo evangelium obsahuje Janovu teologii, nikoliv Ježíšovu, a Jan vkládá Ježíšovy do úst svoje myšlenky, nikoliv Ježíšovy autentické.

Závěr: jsem přesvědčen, že Ježíš Vámi citovaný výrok nikdy neřekl. Více jsem o celém tomto problému napsal zde: http://www.i-ateismus.cz/2011/12/jan-versus-synoptici/

+1/−1
22.12.2012 15:29

M93a96r70t83i20n 64K97a95v24k39a58x 4224439405962

V čem je Janovo evangelium nejmladší? To nikdo neví. Datace je založena jen na zbytku evangelia datovaného kolem roku 100, což znamená jen to, že to v té době bylo sepsáno, či přepsáno.

0/0
22.12.2012 19:38
Foto

M59i36c63h61a53l 61H57a14n83k65o 4231488708102

Že Janovo evangelium je nejmladší je konsensem odborníků. Všeobecně uznávaná datace je mezi lety 90-100 n.l., tj. 60-70 let po Ježíšově smrti. Četl jsem, že je minimální šance, že by bylo sepsáno dřív; plně ale připadá v úvahu pozdější sepsání. Vaše informace o útržku Janova evangelia z roku 100 je IMHO mylná. Pokud já vím, tak první informaci o Janově evangeliu máme až z doby kolem roku 150 - a to je také skutečná horní hranice.

+1/0
22.12.2012 21:16

L64a86d95i11s50l48a17v 32J70í81l92e52k 9112989432331

V brzký konec světa věřil i Mistr Jan Hus a mnoho jeho následovníků, kteří termín upřesňovali, nakonec na březen 1420. Věřili, že přijde Kristus a dá vše do pořádku.

Já sám si pamatuji, že někdy na počátku 70. let minulého století za mnou pilně docházel svědek Jehovův, nosil mi Strážnou věž (tenkrát rozmnožovanou na psacím stroji) a mluvil o konci světa, který měl přijít myslím že v r. 1977. Po tomto datu noví členové nemohli dostat do ruky starší čísla Strážné věže a on se už taky neodvažoval přijít.

+2/−1
22.12.2012 12:20
Foto

M56i63c58h81a34l 47H44a50n47k24o 4451918858272

Jasně, a Ehrman ukazuje, že v něj věřili v podstatě VŠECHNY generace křesťanů v průběhu historie. V každé existovaly skupiny, které věřily, že zrovna oni to budou kdo konec světa zažijí. Mysleli si, že Ježíš mluvil o nich. Takoví jsou samozřejmě i dnes, a není jich málo. Viz onen známý kazatel z USA, a mnoho dalších, zdaleka nejen Svědkové Jehovovi.

+2/−2
22.12.2012 12:27

L95a26d36i95s58l52a62v 20J91í91l88e37k 9642809672111

V konec světa podle mayského kalendáře však věřili lidé napříč všemi světonázory.

0/−2
22.12.2012 12:32

R59i58c69h60a18r58d 88S88i75e27m51k54o 9630366124259

„A VY uvidíte Syna člověka sedět po pravici Moci a přicházet s nebeskými oblaky.“ (Mk 14:62)

Nenapadlo vás, že když dojde k těmto událostem, že budou vidět všude? I v říších smrti?

+1/−3
22.12.2012 11:56
Foto

M45i53c84h76a25l 15H49a90n70k45o 4711658918952

Ano,to samozřejmě měli být vidět všude. Problém je v tom, že nic z toho nenastalo. Ani apokalypsa, ani příchod Syna člověka z mraků, který by jak píšete byl vidět všude - nic. Ježíš tedy ve své centrální předpovědi selhal. Selhal v tom, co bylo jádrem jeho učení. Tedy byl falešným prorokem.

+2/−1
22.12.2012 12:04

R82i62c82h46a63r86d 31S34i19e46m36k46o 9290416104179

Až se tak stane, ještě se nestalo, tak to spatří i velekněz a ti co tam tehdy stali s ním. Pokud vám toto nestačí jako vysvětlení slov Ježíše....:-/

+1/−2
22.12.2012 12:08
Foto

M56i65c89h73a90l 21H95a90n84k53o 4181788898712

Takže vaše vysvětlení je, že Boží království přišlo k moci jen pro toho velekněze? :) To má být vtip?

+2/−2
22.12.2012 12:21

R95i78c44h88a71r26d 71S24i92e20m43k48o 9490776844189

Proč překrucujete má slova? Jestli stejně zacházíte se slovy bible, není divu že na tom jste tak, jak jste.

+1/−2
22.12.2012 12:24
Foto

M96i21c45h39a93l 75H80a79n76k56o 4501168688102

Já nic nepřekrucuji, pochopil jsem tak co jste psal. Pokud jste to tak nemyslel, pak vám nerozumím. Můžete tedy svou předchozí reakci napsat srozumitelněji?

+2/−1
22.12.2012 12:25

R36i82c81h55a77r73d 71S31i79e65m61k45o 9490756964889

toto jsem napsal: Až se tak stane, ještě se nestalo, tak to spatří i velekněz a ti co tam tehdy stali s ním. A toto vy: Takže vaše vysvětlení je, že Boží království přišlo k moci jen pro toho velekněze?

Já jsem psal, že už přišlo? Napsal jsem přece, že ještě se tak nestalo!!!

Tak proč vaše reakce? "Boží království přišlo"...

0/−2
22.12.2012 12:30

R44i37c44h21a78r27d 58S21i10e47m34k94o 9190506534509

Mk.9,1: na tuto vaši pochybnost odpovídají následující verše, od 2 do 7. Nikdy nevytrhujte verše z jejich souvislosti a mnohokrát budete muset čekat dost dlouho, než pochopíte smysl celého textu. Ale to vás už určitě doma učili. :-);-)

0/−3
22.12.2012 11:46
Foto

M63i17c63h76a57l 71H76a34n88k64o 4731418398402

Mk 9:2 je 6 dní po Mk 9:1. Mk 9:1 navazuje na předchozí, není úvodem k následujícímu, jak píšete. Z toho kontextu je to přece zjevné.

+2/−1
22.12.2012 12:01

R14i78c67h15a78r33d 88S19i19e34m69k55o 9400486764229

„Amen, říkám vám, že někteří z těch, kdo tu stojí, rozhodně nezakusí

smrt, dokud nespatří, jak Boží království přišlo v moci.“ (Mk 9:1)

říkám vám, že někteří s těch, kdo tu stojí....Po šesti dnech se tak stalo. Co vám je na tom nejasné? To co na hoře zažili Petr, Jakub a Jan bylo přesně to, o čem Ježíš hovořil.

0/−2
22.12.2012 12:06
Foto

M38i21c20h67a84l 67H43a21n86k65o 4661868888612

Ta věta začíná "A řekl jim: ". Tedy ZJEVNĚ navazuje na předchozí, a nikoliv na následující. Kromě toho, zdůrazňuji, že já zde jen prezentuji to, co je odborníkům už dlouho jasné. Viz např. ta Ehrmanova kniha, a nebo pokud neumíte anglicky, tak se to dočtete třeba i v Pokorného Literárním a teologickém úvodu do Nového Zákona. To co jsem zde dnes napsal, jsou opravdu mezi odbornou veřejností obecně známá fakta.

+2/−1
22.12.2012 12:24

R83i78c69h16a29r25d 50S44i74e27m88k54o 9970386164119

vysvětlení jste dostal, jestli vám více vyhovuje vysvětlení "odborníků" nemůžu vám pomoci. :-/ jak by řekl váš otec: "synu, i na tebe jednou dojde."

0/−3
22.12.2012 12:33

J41o37h56n 76P36e62t31r71e54s 3450454562281

...Kolik už lidstvo splodilo proroků....Ježíš Nazaretský je jen jedním z nich.Ovšem takhle ovlivnit masy-to konkurenci opravdu nemá! P.S.Aby nedošlo k omylu-já jsem člověk věřící,ale ne náboženství.Jen Bohu. Příjemné Vánoce všem.V

+5/−1
22.12.2012 11:39



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.